Dziedziczenie liczb PODSTAWY

0

Witam, mam problem z dziedziczeniem.
mam główna klasę main i klasę addition do której chce poprzez dziedziczenie przekazać liczby a i b które wczytałem poprzez scanner. Nie mam pojęcia jak to zrobić wszelkie sposoby które próbowałem nie działaja.

import java.util.Scanner;

public class Main {
	public static void loadNumbers(){
		Scanner scanner = new Scanner(System.in);
		System.out.print("Podaj pierwsza liczbe: ");
		int a = scanner.nextInt();
		System.out.print("Podaj druga liczbe: ");
		int b = scanner.nextInt();
		System.out.println("liczba 1: " + a + "Liczba 2: " + b);
	}
	
	public static void main(String[] args) {
		Main z1 = new Main();
		z1.loadNumbers();

		
		

	}

}

public class addition extends Main {
	public double addition(){
		double w;
		w=a+b;
		return w;
		
		
	}
}
0

To kompletnie nie ma sensu. Przekazać liczby możesz przez konstruktor, przez settery. Ale po co dziedziczyć po Main?

0

Może lepiej napisz co chcesz zrobić?

0

Chce zrobić prosty kalkulator, dodawanie, odejmowanie itp chciał bym żeby każda czynnosc była w innej klasie. Dlatego chciałem przekazać zmienne a i b do klasy addition.
Jestem laikiem w programowaniu obiektowym.

1

A nie chodzi Tobie przypadkiem o coś takiego?

import java.util.*;
import java.lang.*;
import java.io.*;
 
interface IOperations
{
	double Add(double a, double b);
}
 
class Calculator implements IOperations
{
	public double Add(double a, double b)
	{
		return a + b;
	}
}
 
class Ideone
{
	public static void main (String[] args) throws java.lang.Exception
	{
		IOperations calc = new Calculator();
		System.out.println(calc.Add(2.4, 2.4));
	}
}
jakub40 napisał(a)

...żeby każda czynnosc była w innej klasie.

Trochę bez sensu. Lepiej spiąć zachowania w interfejs, tak jak pokazałem.

1

Ja bym Ci proponował przerobienie jakiegoś kursu z podstaw albo przeczytanie książki jakiejś. Dziedziczenie "liczb" do innych klas tylko po to aby hmm wykonać działanie nie ma najmniejszego sensu. łatwiej to zrobić jak kolega grzesiek51114 pokazał lub bez interfejsu na samych metodach chociażby.

0

zrobiłem samymi metodami z switch. Biorę sie za kursy z strefy :) Dzięki za pomoc. Programowanie strukturalne ogarniam ale mam problem z załapaniem tego obiektowego ale jak załapie to pójdzie z górki :)

0

ja tam orłem z programowania obiektowego nie jestem ale dla mnie na "chłopski łeb" działania matematyczne na liczbach to są metody, jakieś zachowanie się danego obiektu - w tym momencie kalkulatora. W żadnym wypadku np. dodawanie czy odejmowanie nie jest obiektem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1