Witam, chcę stworzyć prosty programik który, wczytuje zdjęcia do panelu i później coś z nim robi. Mam stworzoną klasę, gdzie w konstruktorze w bloku try wczytuję jakiś obrazek ze ścieżki.
public class Obrazek extends JPanel{
public static BufferedImage img,dest = null;
public Obrazek(){
super();
try{
img = ImageIO.read(new File("D:\\tlo.jpg"));
}catch(Exception e){}
}
public static void ustawObrazek(BufferedImage im){
img=im;
}
@Override
public void paint(Graphics g) {
g.drawImage(img, 0, 0, null);
}
}
W głównym programie też w konstruktorze mam stworzony panel, który jest obiektem tej pierwszej klasy. W metodzie guzika, którym wczytuję obrazek pobieram nowe zdjęcie.
private void przyciskWczytaj(java.awt.event.ActionEvent evt) {
int odpowiedz = jFileChooser1.showOpenDialog(this);
if (odpowiedz == jFileChooser1.APPROVE_OPTION) {
File file = jFileChooser1.getSelectedFile();
try {
BufferedImage im = ImageIO.read(new File(file.getAbsolutePath());
jPanel1.ustawObrazek(im);
} catch (IOException ex) {
System.out.println("Błąd");
}
}
}
Mam też w tej głównej klasie metody, w których pobieram jakieś dane z tego obrazka i coś z nimi robię. Chciałbym spytać co mam zrobić, żeby po wczytaniu operować na tym nowym obrazku a nie tym który wczytuję ze ścieżki ?? Z góry dziękuje za wszelakie wskazówki