Witam Szanownych użytkowników.
Poszukuje dobrego silnika graficznego w Javie do grafiki dwuwymiarowej. Silnika potrzebuje do stworzenia gry dwuwymiarowej. Przydałoby się żeby miał na pokładzie fizykę i nie był zbytnio skomplikowany. Macie jakieś sugestie co do odpowiedniego silnika ?
Z góry Dzieki za odpowiedzi
0
0
Grafika:
Java2D - czyli np. klasa Graphics2D i wszystko co z nią związane
- czysta java, nie trzeba nic natywnego
- jeśli chcesz dźwięki, to będziesz musiał grzebać w JavaSound, któro nie jest takie przyjemne jak by się chciało (chyba, że użyjesz Clip/AudioClip, czy jakoś tam(nie pamiętam), ale to nie daje pełnej swobody)
Slick2D - silnik 2d oparny na LWJGL (korzysta pod spodem z OpenGL i OpenAL)
- sporo gotowego, tj wczytywanie tekstur, cząsteczki
- korzysta z OpenAL, łatwo w nim o dźwięki
- można zrobić sterowanie padem i innymi tego typu kontrolerami
- to nie tró Java? ;)
Fizyka:
swoja własna
- wszystko kontrolujesz Ty
- musisz się znać na fizyce, jeśli chcesz coś dobrze zasymulować (do prostych platformówek i tak wystarczy)
JBox2D - jest to port Box2D na Javę
- kompleksowa fizyka
- trzeba poznać ten silnik na wylot, żeby móc go swobodnie używać (ale jak już poznasz... to możesz.. prawie wszystko)
0
Jeszcze jest JavaFX (dla Windowsa właśnie wyszła wersja 2.0, dla Maca/Linuksa ma być później).