witam!
Piszę na forum, ponieważ poszukuje informacji na temat poprawności wykonywania obrotów kamery 3d, czy ktoś z członków z forum spotkał się z tematyką grafiki 3d, ale pisanej od podstaw? Nie mam pojęcia jak rozwiązać problem obrotów już raz obróconej kamery względem którejś z osi- kolejne obroty wykonują się bowiem względem globalnego układu współrzędnych, mi zaś chodzi aby obroty dokonywały się względem aktualnego ustawienia kamery.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie,
pozdrawiam, gorgh
0
0
Teoretycznie należy tylko przenieść kamerę (translajcją) do początku układu współrzędnych dokonać obrót i dać ją z powrotem tam gdzie była.
0
kamera cały czas jest w punkcie 0,0,0. Coś czytałem o gimbal locku, może to to...
0
Jak pisałem obsługę kamery w stylu Black&White (trzecia osoba, obrót wokół punktu, zoom i pan) to zapisywałem współrzędne punktu na który patrzy, kąt względem osi Z (pion, "obrót dookoła") i nachylenia oraz odległość.
Najpierw translacja do odległości, potem o ile pamiętam obracałem o kąt nachylenia, potem obrotu, a na końcu translacja do punku obrotu.
W ten sposób miałem współrzędne punktu na który patrzę i samej kamery. Potem tylko gluLookAt i było ustawione.
Jak znajdę stare źródełka to podeślę.