Cześć, mam nietypową prośbę, a mianowicie może mi ktoś tak po ludzku wytłumaczyć dlaczego w kawałku programu zamieszczonym poniżej jest konieczna metoda super() ? i dlaczego bez niej nie działa rysowanie i ogólnie błędy występują.
Pytam bo to co znalazłem na sieci nie dało mi satysfakcjonującej odpwiedzi na to pytanie
public class Test extends JApplet
{
public void init()
{
setContentPane(new Pole());
}
}
class Pole extends JPanel implements MouseMotionListener
{
Belka b=new Belka(100);
Kulka a=new Kulka(this,100,100,1,1);
Pole()
{
super();
addMouseMotionListener(this);
new SilnikKulki(a);
}
public void paintComponent(Graphics g)
{
super.paintComponent(g);
Graphics2D g2d=(Graphics2D)g;
g2d.setRenderingHint(RenderingHints.KEY_ANTIALIASING,RenderingHints.VALUE_ANTIALIAS_ON);
g2d.fill(a);
g2d.fill(b);
}
public void mouseMoved(MouseEvent e)
{
b.setX(e.getX()-50);
repaint();
}
public void mouseDragged(MouseEvent e)
{
}
}