Witam mam proste pytanie
mam obiekt java.awt.Graphics jak można go "załadować" do obiektu java.awt.Image
Witam mam proste pytanie
mam obiekt java.awt.Graphics jak można go "załadować" do obiektu java.awt.Image
sprawdź metodę:
Image createImage(int width,int height)
którą wywołujsz z obiektu JPanel.
generalnie Component (Założyłem, że chodzi o JPanel)
dokładnie chodzi o klase Panel, ale jeśli zrobie to co mówisz to dostane nowy obiekt Image??
"Creates an off-screen drawable image to be used for double buffering. "
czyli rozumiem to nie zawartość obecnego Panelu w którym wyrysowałem sobie np jakies kółeczka ?? tylko nowa powierzchnia??
Musiał bym najpierw zrobić ten Image na nim wszystko rysować a dopiero pózniej go wyswietlać na obecnym Panelu (buforowanie)??
Ok zrobiłem tak i wszystko git działa ale dalej sie zastanawiam j.w. :).
mitrydates napisał(a)
mam obiekt java.awt.Graphics jak można go "załadować" do obiektu java.awt.Image
Graphics nie "ładujesz" do obrazka. Graphics, to wirtualny odpowiednik urządzenia do rysowania czyli taki "zestaw pędzli i farb", do którego musisz mieć jeszcze jakąś powierzchnię do malowanie nimi. Możesz Graphics "utworzyć" na ekranie, fragmencie ekranu jakim jest wyświetlany komponent lub panel oraz na zapamiętanym obrazku w pamięci. Jednym z "pędzli" może też być inny obraz (Image), którego możesz użyć jak rozciągliwą pieczątkę na już istniejącej powierzchni do malowania.