Obsługa dźwięku

0

Chce w swojej grze mieć odtwarzany jeden plik muzyczny w pętli.
Dopiero zaczynam obczajać obsługę dźwięku, poszukałem trochę na ten temat tutaj:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/sound/playing.html
oraz dowiedziałem ze jest coś takiego jak: java media framework, które zresztą zainstalowałem.
We wszystkich przykładach z obsługa dźwięku jakie znalazłem widnieje słowo Aplet, a ja pisze grę jako zwykła aplikację.
Czy więc tez muszę korzystać z klasy Aplet?
I czy w związku z tym muszę pisać aplet?

Prawdę mówiąc to mało z tego rozumiem, jak po prostu wczytać i odtworzyć/zatrzymać plik dźwiękowy?
Ktoś ma dostęp do manuala po polsku albo po angielsku ale z pełnymi przykładami, a nie takimi jak w tutorialu na stronie sun-a?

0

dzięki!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1