Cześć,
trafiłem ostatnio na grę która symuluje wyścigi samochodowe. Gracz nie steruje pojazdem a jedynie jest managerem zespołu zmieniając różne ustawienia pojazdów.
Zastanawiam się jak ograna jest taka symulacja wyścigu i jak to najlepiej zrobić gdybym sam chciał takie coś napisać. Do głowy przychodzą mi 2 rozwiązania: (załóżmy, że mamy widok 2d, z góry na cały tor)
-
sieć neuronowa i nauczenie jej jak optymalnie powinien zachowywać się pojazd (razem z wyprzedzaniem i unikaniem kolizji z innymi pojazdami)
-
wytyczenie optymalnej ścieżki po trasie dla pojazdu i dodanie do niej możliwego odchylenia w celu wyprzedzenia np wolniejszego pojazdu i innych dodatkowych rzeczy np ścieżki hamowania przed zakrętami.
Wydaje mi się, że dla celów tylko symulacji wyścigu to 2 rozwiązanie wydaje się lepsze. Jakie jest wasze zdanie? Spotkaliście się może z takim problemem kiedyś? Znacie może jakieś materiały na ten temat?