Jaki język był by to tego najlepszy. Może ma ktoś jakieś konkretne źródła na ten temat.
Co rozumiesz przez "wieloplatformowych"? Compile once run everywhere czy raczej compile everywhere? Jakie platformy są twoim celem? Jaka to ma być aplikacja? Web, desktop, mobile?
Wieloplatformowe pracujące na windowsie, linuksie, androidzie... Najlepiej "compile once run everywhere". Na razie działała by na linuxie, windowsie i androidzie później pozostałe urządzenia mobilne. Ogólne aplikacja sterująca układami, np inteligentny dom.
Jeśli ma działać zarówno na mobilkach i desktopie to tylko aplikacja webowa. Więc napiszesz ją we wszystkim.
A dla aplikacji desktopowych?
Co przez to rozumiesz? Aplikacja tylko desktopowa? Czy jak dostać się do aplikacji webowej przez desktop?
Pisz aplikacje zgodne z POSIX ("compile once run everywhere" *unix) :D lub Java
slawekh666 napisał(a):
Wieloplatformowe pracujące na windowsie, linuksie, androidzie... Najlepiej "compile once run everywhere". Na razie działała by na linuxie, windowsie i androidzie później pozostałe urządzenia mobilne. Ogólne aplikacja sterująca układami, np inteligentny dom.
Będzie Ci raczej ciężko zaimplementować to samo na wszystkie te 3 platformy.
Android to całkowicie inny standard interfejsu.
Możesz ew. mieć rdzeń w jednym języku a wymieniać interfejs w zależności od platformy.
Lub użyć aplikacji web która będzie mogła się dostosowywać automatycznie (hasło: "responsive").
raczej odwrotnie aplikacja na linuksie sterowana webowymi, ale z możliwością pracy na windowsie bo może być i taka potrzeba
Dobrą praktyką jest stworzenie aplikacji internetowej + aplikacja mobilna wieloplatformowa. Natywnie możesz to napisać w Xamarinie (iOS, Android, Windows Phone), bądź internetowa "przepuścić" przez PhoneGap-a :)
A w wersja z kompilacją na "na wszystkich platformach", jaki język? Po za javą jakoś nie przepadam za nią. I jakieś środowisko działające na "wszystkich platformach" przynajmniej na te desktopowe coś typu code:blocks, choć na początek dobre było by coś z formami, ale to już...
A może python? Da się uruchomić go na androidzie oraz na "głównych systemach desktopowych"
Widzę że rozwiązań jest mase. Teraz ani tyle nie wiem czego się złapać:). Ale dzięki wszystkim za pomoc.
slawekh666 napisał(a):
Widzę że rozwiązań jest mase. Teraz ani tyle nie wiem czego się złapać:). Ale dzięki wszystkim za pomoc.
Sprecyzuj się w jakim języku obecnie piszesz, bądź posiadasz umiejetności to może uzyskasz jakieś dokładniejsze informacje a również wybór stanie się prostszy.
Aktualnie C#, ale znam wiarę dobrze C++, C, Javę za którą nie przepadam. I basic, basecom, ale tylko programowanie mikrokontrolerów.
zalezy od tego co to ma byc. Np przy grach mozna uzyc Unity lub w Javie LIBGDX. Obiecujacy tez wydaje sie html5 (z tym ze ja osobiscie nie lubie webowych rzeczy)
Tak jak pisałem coś typu aplikacji obsługującej inteligentny dom, ogólnie aplikacja współpracujące z elektroniką typu termometry itp. Teoretycznie ma działać na linuksie, ale przydało by się też z kilkoma zablokowanymi opcjami na PC. Resztę zrobię webowo jak nie uda się jednej na wszystkim odpalić. Zastanawiam się nad C++ coś jeszcze pamiętam i nie trzeba by się uczyć od podstaw. Tylko jak by ktoś wrzucił jakieś źródło jak kompilować jeden kod na różnych platformach, kiedyś widziałem coś na ten temat , a jak potrzebuję to nie mogę znaleźć.