Witam
Przyznam, że nie bawiłem sie w tworzenie gier www ale nadszedł czas, że dostałem taką robotę. Zdecydowałem, że wykorzystam HTML5 canvas i moim zdaniem był to dobry wybór.
Z racji tego, że nie pisałem nigdy gier mam problem. Silnik tworzy obiekty z przygotowanej wcześniej listy obrazków i umieszcza je na mapie. Nie mam zastrzeżeń do pracy silnika ale problem polega na tym, że tych obieków może być kilkadziesiąt i są generowane zgodnie z danymi w mysql i nie mam pomysłu jak je zidentyfikować. Czy najprostszym rozwiązaniem będzie po prostu ID czy jakieś bardziej zaawansowane mechanizmy?
Druga sprawa jeśli chodzi o położenie obiektów to mysql wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o grę www. Faktem jest, że generować to będzie bardzo duże obciążenie bazy i trzeba to będzie jakoś zoptymalizować, nie wiem jak Wy to rozwiązaliście w swoich grach.
To chyba wszystko, jeśli mnie nie zmieszacie z błotem za takie noobowskie pytania to jeszcze z wami chciałbym podyskutować :)
Pozdrawiam