chciałem zacząć bawić się w programowanie gier, bo przeczytałem OGL.Programowanie Gier i szukam spisu algorytmów użytecznych przy pisaniu gier. Wpadłem więc na pomysł, że najszybciej będzie jak rozpoczne temat na forum i każdy, kto ma coś ciekawego do powiedzenia się wypowie - temat: Algorytmy w programowaniu gier.
Generowanie liczb losowych:
int rands=0;/rand() and srand() seed/
int rand(void);/returns a pseudorandom integer between zero and MAX_INT/
{
rands=(rands+1)*1103515245+12345;
return rands;
}
void srand(unsigned seed);/used to seed the random sequence generated by rand()/
{
rands=seed;
return;
}
Ogólnie temat typu 'lol'.
To jakie algorytmy się przydadzą zależy od tego jaki typ gry trzeba napisać. Całkowitym nonsensem jest umieszczanie tutaj dziesiątek różnych algo - i co? Myślisz, że jak połączysz kilka (pathfinding, losowanie, ...) to wyjdzie Ci jakaś gierka?
Algorytmów jest cała masa na sieci - pomyśl co Ci potrzebne i znajdź na google. Nie kumam celu tego wątku.
Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().
Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().
Szachy?
Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().
Szachy?
W szachach przydałby się algorytm sztucznej inteligencji, a jak wiadomo wszystko co inteligentne bywa czasem omylne, więc rand() w dobrym AI też się przyda :]
poza tym Milka co się głupio pytasz? Biorąc pod uwagę fakt, że masz konto na Warsztacie, i tamtejsze art'y nie powinny być Ci obce, dziwię się, że zadajesz takie pytania...