Gdzie się nauczyć ...

0

Może to nie temat strikte do javy bardziej taki ogólny ale to tam :F

Więc chciałbym się nauczyć jak rysować obiekty 3D, ogólnie w tej perspektywie. Czysto na pixelach.
Więc mam arraya pixeli i rysuje.

Jakaś książka? Tut na necie? Jeśli ktoś miał styczność z tym bardzo proszę o pomoc. Dziękuję ;)

0

Jedna z najlepszych a jednocześnie nie-opasły tom. Przyjemne i zrozumiałe:

Grafika komputerowa : podstawy i przykłady programowania autor: Baumann Rudiger

0

hmm. Dzieki, coś już wiem.

teraz takie pytanko.

Czy np jeśli używam rysowania teksturki w opengl-u przez bindowanie i rysowanie quad-em to jest to szybszy sposób od rysowania czystych pixeli?

0

Software rendering jest duuuużo wolniejszy od renderingu wspieranego sprzętowo. OpenGL wykorzystuje możliwości karty graficznej. Jeśli napiszesz swój sposób renderowania w CUDA, czy innej technologii wykorzystującej GPU, to możesz osiągnąć większą wydajność, niż pisząc to jako "normalna" aplikacja w Javie ;)

0
Spine napisał(a):

Software rendering jest duuuużo wolniejszy od renderingu wspieranego sprzętowo. OpenGL wykorzystuje możliwości karty graficznej. Jeśli napiszesz swój sposób renderowania w CUDA, czy innej technologii wykorzystującej GPU, to możesz osiągnąć większą wydajność, niż pisząc to jako "normalna" aplikacja w Javie ;)

Oh. Dzięki.

Postanowiłem zrobić pipeline na OpenGL / Jave2D. Na razie podstawowe funkcje chodzą.
Chciałem pozostawić javę gdyż niektóre kopmuter z zintegorowaną kartą graficzną mają problemy z OpenGL-em a na jarbie śmiga. Dzięki wam ;)

0

Chciałem pozostawić javę gdyż niektóre kopmuter z zintegorowaną kartą graficzną mają problemy z OpenGL-em
jestem ciekaw, jakie, bo nigdy nie spotkałem się z problemem. Fakt, zintegrowane karty mogą mieć niską wersję OpenGL (np. 1.2 albo 2.0) ale nie widziałem jeszcze, żeby nie działało w ogóle...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1