Mam siatkę szescianu w 3d, wszystkie obroty zaimplementowane. Chcę teraz pokolorowac kazda sciane innym kolorem. Nie moge sobie poradzic z wyznaczeniem scian szescianu, ktore maja byc widoczne. Jaki algorytm rozwiaze moj problem?
A mozesz podasz technologie, ktorej uzywasz ? OpenGL ? DirectX ? A moze piszesz wlasny silnik 3D ?
wlasny silnik od podstaw, mam tylko putpixel i to wszystko
iksarp napisał(a)
wlasny silnik od podstaw, mam tylko putpixel i to wszystko
Massakra... a jakiś dostęp buforowany? poprzez wskaźnik na powierzchnię? lub chociaż na scanline? bo wywoływanie milion razy putpixela żeby wypełnić ekran to nie jest dobry pomysł.
scanline mam tez zaimplementowanego, tylko w jakiej kolejnosci mam go odpalic dla danego ulozenia scian..
masakra-tzn sam tez tak kiedyś robiłem bo to fajna zabawa-do czego to potrzebujesZ?
A co do wiedzy to ją znajdziesz w książce:) Poważnie piszę-idziesz do biblioteki i o dziwo znajdziesz tam taką "Grafika komputerowa". Nie wiem dlaczego akurat ta (przynajmniej na śląsku) jest taka popularna.
Bierzesz i czytasz i już wiesz - poradzi Ci (w pseudokodzie) jak takie rzeczy pisać, jak łączyć transformacje i jak podchodzić do powierzchni i ich połozenia na 2d, widocznosći etc. Przeczytałem ją i już nie musiałem pytać:)
Takie pisanie na forum-tak szerokiego zagadnienia do bani jest.
Do książek:)