Naprawa HDD - jako urządzenie, czy jako magazyn danych

0

Chodzi o naprawę dysku w ramach gwarancji.

Załóżmy, że mamy taką sytuację: Mamy dysk z 3-letnia gwarancją, minęły 2 lata, dany model już przestał być produkowany.
Uszkodzenie uniemożliwia dostęp do danych, które są ważne.

Serwisant nie stwierdził nieprawidłowości w użytkowaniu dysku (czyli uszkodzenia z winy użytkownika), więc naprawa należy się w ramach gwarancji. Uszkodzeniu uległa elektronika.

Dysk jako urządzenie elektroniczne:
Dysk idzie na przemiał bez odzysku danych, producent dostarcza na swój koszt nowy dysk o takich samych lub lepszych parametrach. Otrzymany dysk jest pusty.

Dysk jako nośnik danych:
Wersja 1: Producent dysponuje sprzętem do bezpośredniego odczytu danych z dysku bezpośrednio z talerzy, z pominięciem elektroniki, potem na tej maszynie dekoduje dane (lub zleca odczyt danych firmie specjalizującej się w odzyskiwaniu danych) i wgrywa je na nowy dysk, który dostarcza klientowi. Dopiero wtedy, uszkodzony dysk idzie na przemiał. Klient ma wszystkie dane.

Wersja 2, możliwa tylko wtedy, gdy nie wszystkie sztuki danego modelu się sprzedały: Producent bierze z magazynu jedną sztukę i przekłada z niej elektronikę, cały dysk zostaje ten sam. Klient dostaje stary dysk z nową elektroniką.

Który przypadek naprawy/wymiany jest bardziej prawdopodobny? Jak jest traktowany uszkodzony dysk z danymi?

0

Dostaniesz nowy dysk. Naprawa, o ile w ogóle możliwa, byłaby droższa niż sprzęt.

0

Wersja 2, możliwa tylko wtedy, gdy nie wszystkie sztuki danego modelu się sprzedały: Producent bierze z magazynu jedną sztukę i przekłada z niej elektronikę, cały dysk zostaje ten sam.
To nie takie proste. Zwykłe przełożenie elektroniki może nie podziałać. Maroonedowi nie podziałało ;-) Ale nawet gdy założymy, że producent dysponuje takimi możliwościami, wątpliwe by odzyskiwanie danych było w ramach gwarancji na dysk. Odzyskiwać to raczej musisz we własnym zakresie, na własny koszt. Bardzo duży koszt, przy którym cena samego dysku przygasa.

0

słyszałeś o czymś takim jak kopia bezpieczeństwa :>
Producenta guzik obchodzi co ty tam miałeś - on ci daje gwarancję na sprzęt a nie na dane

0

Ludzie w jakim wy świecie żyjecie?
Producent się nie brandzluje z wymianą elektroniki tylko od razu dysk wymienia i jemu zwisają dane na dysku, no chyba że dasz mu zlecenie dodatkowe na odzysk, ale zapłacisz za to jak za złoto.
Elektronikę to sobie może wymieniać serwisik w mieście gdzieś tam, ale pewnie to zrobi gdy dysk nie jest już na gwarancji.
Masz gwarancję, dysk padł nie z twojej winy to producent wymienia go na nowy.

Jeśli chodzi o dane na dysku: rozumiem, że tam miałeś dane rządowe, bardzo tajne, od których zalezy los świata i kosmosu, ze koniecznie trzeba je odzyskać? :> Śmiem twierdzić, że miałeś tam pewnie nieswoje mp3, kilka pocieraczy i fotki z wakacji, więc szkoda kasy na odzyskiwanie danych i dupę sobie tym zawracać. Najwazniejszy jest dysk. ;]

Jesli chodzi o tworzenie kopii zapasowych, to chyba tu nic nie trzeba dodawać w tej kwestii, bo to naturalne jak zrzucanie gruzu w kiblu.

Pozdro.

0

Jeśli chcesz odzyskać dane to zostaje Ontrack... Bo prawdopodobnie producent nie bierze na siebie odpowiedzialności za utratę danych.

0

szkoda kasy na odzyskiwanie danych i dupę sobie tym zawracać. Najwazniejszy jest dysk
nie. dysk to tylko puszka, która majątku nie kosztuje. na dysku natomiast mogą być cenne owoce miesięcy i lat pracy, bieżące projekty, pogardzone przez ciebie fotki z wakacji.

ale to trzeba myśleć przed katastrofą...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1