Praca gamedev - wymagania.

Praca gamedev - wymagania.
DC
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3
0

Cześć,

Czy są na forum osoby pracujące w gamedev jako programiści? Chciałbym zapytać o kilka informacji. Jak wyglądają wymagania dla osób chcących wejść w temat? Z reguły w ofertach jest to dosyć ogólnikowo opisane, jak wygląda to faktycznie? Interesuje mnie temat UE oraz C++, co poza tym? W jakim stopniu dwa powyższe? Jak wygląda praca od kuchni? Jeśli nie chcesz udzielać informacji publicznie chętnie pogadam przez priv. Z góry dziękuję za wszelkie informacje 🙂

Boski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 142
0

Pracuję w gd ale w unity/c#, na jakieś ogólnogamedevowe pytania mogę Ci odpowiedzieć

Z takich niezależnych od technologii na plus może być:

  • umiejętność korzystania z repozytoriów (z tego co wiem większość na unrealu leci z Perforce lub ew Plastic)
  • portfolio własnych projektów
  • próbki kodu (nie musi być cały projekt, może być plugin własnego autorstwa, albo jakiś moduł)
  • udziały w gamejamach

nie skupiałbym się na blueprintach, ale na kodzeniu w c++

unreal ability system - to często przewijało mi się w ogłoszeniach jako wymaganie

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6964
0
Dave_Cx napisał(a):

Interesuje mnie temat UE oraz C++, co poza tym? W jakim stopniu dwa powyższe?

W stopniu pozwalającym na stworzenie kompletnej gry.
Na pewno powinieneś mieć w swoim portfolio przynajmniej jakieś demko pokazujące Twoje poczynania.
Najlepiej jakaś gierka, której mechanika jest zbliżona do projektu firmy, do której się rekrutujesz.
Może w tej grze być nawet jeden grywalny poziom.
Bo przecież jak już masz zaprogramowane wszystkie elementy rozgrywki, to zrobienie kolejnych poziomów to robota dla grafików i level designerów.

Jeśli chcesz wejść do firmy jako początkujący, to musisz poszukać/poczekać na staż dla początkujących.
Ale jeśli chcesz od razu siąść do projektu danej firmy, to wypadałoby żebyś wcześniej wykazał się w boju...

WhiteLightning
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3257
1

@Spine ale prosta kompletna gre robisz teraz w kilka godzin z AI, z tego polowa czasu to ogarniecie tymczasowych assetow.

Boski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 142
1

Właśnie dlatego nie wspominałem o całym, kompletnym projekcie (choćby małym) bo wtedy pojawia się kwestia architektury, relacji między klasami i komunikacji między nimi.
To cały temat rzeka, nie wymaga się super ogarniania tego od juniora, ale ai to nie radzi sobie z tym całkowicie.
Całkiem dobrze sobie radzi jak chcesz, żeby napisał Ci fragment kodu odpowiedzialny za xxx.
A jak zrobisz wiele takich fragmentów, i chcesz je później połączyć, każdy w innym stylu i sposobie, no to problem.
Można podobnie powiedzieć, że odpalasz 3-4 kursy na youtube, robisz w dzień grę i wysyłasz - ale w kontekście pracy zawodowej to też słabo - większość samozwańczych mentorów z youtube uczy tylko złych nawyków, albo swoich własnych, oderwanych od rzeczywistości teorii. Fajnie, że działa - nie neguję tego - ale no w pracy trzeba czegoś więcej.

DC
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3
0

Dziękuję za liczne odpowiedzi. No właśnie i tu pojawia się temat, że trzeba czegoś więcej. Czym jest to "coś więcej" skąd czerpać takie info? Zakładam że w przypadku projektów większości gier jest wiele ról programistycznych i nie każdy jest one man army tylko odpowiada za konkretną cześć kodu/mechaniki gry. Jeśli chodzi o staże czy z waszego doświadczenia są one skierowane głównie dla młodych? Studentów? Czy nie ma to znaczenia. Na codzień zajmuje się programowaniem zgoła innym tematycznie. Czy są takie opcje żeby zaczynać stażem/praktykami i łączyć to z dotychczasową pracą?

Boski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 142
1

Z tym coś więcej pisałem kontekście architektury i całych projektów wysyłanych razem z cv. A tak to myślę, że najlepszy jest czas. Jak na własnych doświadczeniach / prywatnych projektach człowiek się uczy, dochodzi do tego co działa lepiej co gorzej, wiadomo posiłkując się rzeczami z internetu, ale nie bezmyślnie przepisując.

nie każdy jest one man army tylko odpowiada za konkretną cześć kodu/mechaniki gry

W zależności od rozmiaru firmy. W małych firmach przy kilku programistach, to każdy robi wszystko, zwłaszcza bliżej premiery.
W większych firmach pojawiają się specjalizacje. Ktoś ogarnia gameplay, ktoś programuje UI, ktoś multiplayer.

Nie wiem jak staże, ale dodam tylko, że trzeba uważać mocno na januszy biznesu. Mam wrażenie, że w tej branży pojawiają się o wiele częściej.
Żeby nie być gołosłowny, z samego ostatniego roku (a o wielu akcjach pewnie nie wiadomo):
https://cdaction.pl/publicystyka/wygrali-sprawy-sadowe-ale-dalej-nie-odzyskali-wyplat-pracownicy-sheepyard-games-w-trudnej-sytuacji
https://www.cdaction.pl/publicystyka/prezes-opuscil-firme-teraz-developerom-nie-ma-kto-zaplacic-za-prace-absurdalna-sytuacja-w-brave-lamb
https://www.cdaction.pl/publicystyka/zaleglych-wyplat-nie-przelewa-od-niemal-roku-dzis-dziala-w-kanale-zero-tak-o-prezesie-intermarum-mow
https://cdaction.pl/publicystyka/nie-otrzymali-wyplat-zostali-zwolnieni-czuja-sie-oszukani-dramat-pracownikow-ironbird-creations-i-kr

Jeszcze jedno przemyślenie:
Warto poprzeglądać oferty, nawet już te nieaktualne. I poczytać czego wymagają. Jedno z ostatnich z działu programowanie ze skillshota (pod unreal):

Dobra znajomość narzędzi silnika (UMG, Materials, Behavior Tree itd.)
Znajomość popularnych pluginów i frameworków (GAS, Lyra, ALS i inne) lub chęć się ich nauczenia.

i już wiadomo czego się poduczyć/o czym poczytać. Zwłaszcza jak w kilku ogłoszeniach wymagają tego samego.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6964
0
WhiteLightning napisał(a):

@Spine ale prosta kompletna gre robisz teraz w kilka godzin z AI, z tego polowa czasu to ogarniecie tymczasowych assetow.

Jeśli masz jakiekolwiek doświadczenie, to może tak.
Jak ktoś jest nemo, to nawet z AI mu zejdzie dłużej.

A na rekrutacji i tak wyjdzie nieznajomość podstaw, jeśli zadadzą Ci kilka pytań na temat projektu tworzonego zbyt niesamodzielnie.

JD
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 65
0

Ogólnie to weź też pod uwagę ten aspekt, że gamedev to jedna z najgorszych psychicznie dziedzin IT.
Nikt ci nie zabrania pisać gier, tylko dobrze poczytaj w co się pakujesz.

Gamedev znany jest z bezlitosnych deadline'ów i wyciskana nienormalnej normy z pracowników.
Poczytaj anonimowe wypowiedzi w necie o ludziach, którzy nieraz zostawali na noc w biurze, bo deadline'y są tak napięte, że robią darmowe nadgodziny przez całą noc. Gra została np. zapowiedziana na 10 grudnia i nie ma opcji, że jej firma nie zrobi. Nieważne, czy siłą, terrorem, mikrozarządzaniem czy innymi taktykami, ale pracownicy są sprowadzani do parteru i mają tak zasuwać że ta gra ma się po prostu pojawić nawet jak będą wycieńczeni i głodni, nikogo ich zdrowie nie obchodzi. Nadgodziny to w zasadzie codzienność, poganianie i pospieszanie na każdym kroku. Nie mówię, że w innych dziedzinach tego nie ma, ale w gamedev to po prostu już norma zaakceptowana przez społeczeństwo, a potem wychodzi np. gra strzelanka z błędami, w której nie da się zmienić broni, ale deadline był ustawiony i torturowani psychicznie pracownicy dowieźli badziewie zgodnie z deadlinem.

Nie robię w grach, ale zaznaczam ci tylko, byś sobie poczytał w internecie prawdziwe komentarze jak wygląda gamedev w praktyce (nie słodkie i propagandowe filmiki z wytwórni).

Mnie najbardziej wkurza obecne upolitycznianie gier i lewackie lobby od dziwnego tworu sweet baby inc. Na szczęście nie ma tego wszędzie, ale developerem też ryją wtedy beret 😄 Bardziej jako odbiorca się zdziwiłem jak po kilku latach zainstalowałem sobie league of legends i zobaczyłem postacie murzynów robione tylko specjalnie pod serial na netflixie czy normalne animacje w grze zastąpione jakimiś gejowskimi narzutkami. Odinstalowałem natychmiast zanim się porzygałem.

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
1
JunDev napisał(a):

Ogólnie to weź też pod uwagę ten aspekt, że gamedev to jedna z najgorszych psychicznie dziedzin IT.
Nikt ci nie zabrania pisać gier, tylko dobrze poczytaj w co się pakujesz.

Gamedev znany jest z bezlitosnych deadline'ów i wyciskana nienormalnej normy z pracowników.

Piszesz o gamedevie gdzie robią w zasadzie korpo-maszynki. Bez urazy ale w korpo nie ostają się najbystrzejsi (w żadnej branży). To co piszesz dot. właśnie ich, pewnie zakredytowanych, autystycznych, ew. bojących zmian. Takich się wyciska w każdej branży bez różnicy (jeden taki dziennikarz z TV skończył w schowku na miotły).

Ale jest gamedev o którym się nie mówi bo to niepoprawne - ten od wirtualnych maszynek pachino po alternatywy Leisure Suit Larry bez mrugnięcia okiem. Tym się ludzie nie chwalą a tam są prawdziwe pieniądze i innowacja.

DC
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3
0

Dziękuję za odpowiedzi. Gdzie szukać ogłoszeń? Skillshot, Nfj, jjit? Czy odżywanie się bezpośrednio do danego dewelopera to dobry pomysł?

Boski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 142
1

bezpośrednio, bez ogłoszenia - robiłem tak jak szukałem pierwszego stażu/praktyki na studia, i w 1 przypadku zadziałało. Pracy nigdy tak nie szukałem, ale czemu by nie spróbować. Tylko teraz jest niezbyt ciekawa sytuacja, dużo ludzi szuka pracy, może być ciężej. Skillshot i kiedyś na justjoin było nieco ofert

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.