XNA is dead?

0

Widać raczej było od jakiegoś czasu, że skupiają się na natywnym DirectX. W nowym Visual Studio pojawiła się obsługa modeli czy wsparcie dla lepszego debugowania DirectX.

C# nie porzucą, głupio byłoby wyciągać takie wnioski tylko na podstawie decyzji o braku wydania kolejnej wersji toolkitu skierowanego dla twórców gier indie.

2
nerf napisał(a):

http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-przestaje-rozwijac-XNA,Aktualnosc,39008.html teraz tylko czekać aż porzucą c#...

Ja tylko czekam aż porzucą Windowsa...

4
Muciek napisał(a):

Ja tylko czekam aż porzucą Windowsa...

... powiedział pisząc z Internet Explorera 10 z Windowsa 8, w prawym ręku trzymając myszkę produkcji Microsoftu, na licencjonowanym Microsoftowym komputerze ;P

4

Windows 7 wcale nie jest taki zły, to chyba najlepszy system z tego warsztatu. I najlepszy do tej pory system dla normalnych użytkowników.

C# - pewnie, że porzucą. Przy Javie nie ma szans ;)

Swoją drogą, z XNA nikt pewnie nowego projektu już nie zacznie. Programista poświęci cenny czas na zapoznanie się z frameworkiem, a potem twórcy oznaczą go jako depreciated. C'est la vie.

0

C# na pewno nie porzucą - bo to jest ich flagowy projekt dla platformy .NET . Poza tym C# rozwija się trochę szybciej od Javy. Bo inżynierowie javy podczas jej tworzenia założyli że lista opcodów dla JVM będzie stała - i tego się trzymają. Twórcy Javy nie dodadzą do języka nic nowego jeśli wymagało by to tworzenia nowego opcodu.

0

C# - pewnie, że porzucą. Przy Javie nie ma szans ;)

Not sure if trolling? Developerzy Javy dopiero niedawno się obudzili i nadrabiają kilka grubych lat opieprzania się, żeby dogonić C#.

0

Słuszna to była decyzja. I tego xna nikt nie używał, a niewypałów nie ma sensu dalej rozwijać. Gry na PC i tak nie powstają w C# i nigdy nie powstawały. Zobaczyli że xna nikomu nie jest potrzebne i stąd taka decyzja. Lepiej było skupić się na samym DirectX zamiast ładować kase w xna, które nikogo nie interesuje tak naprawdę (mowa o firmach tworzących silniki gier).

A przecież jeśli ktoś się uprze że chce w C# to sobie sam jakiegos wrappera napisze i będzie miał w C#.

0

A przecież jeśli ktoś się uprze że chce w C# to sobie sam jakiegos wrappera napisze i będzie miał w C#.
Wrappery do DirectX są, nawet Microsoft kiedyś wydał (i też od dawna nie rozwijany).

Co do XNA – to było widać już jakiś czas. Brak wersji dla VS2012 i brak wsparcia kafelków jasno mówiły, że projekt jest przynajmniej uśpiony, teraz to po prostu potwierdzają.

Wsparcie tego co jest jeszcze parę lat potrwa, ale jeśli ktoś dopiero chce zaczynać pisać grę, to jest to silny sygnał żeby „nie iść tą drogą”...

A co padnie następne?
Stawiam że Silverlight, co pociągnie za sobą LightSwitch, od Silverlighta zależne.

0

Następne? Obstawiam Silverlight i jego starszego brata WPF.

Ale dziwne, że w ogóle powiedzieli, że XNA umiera, bo z Silverlightem (co będzie po 5? nie możemy powiedzieć) czy innymi zabawkami (Windows SideShow - pamiętamy!) nie ma tak łatwo, niekiedy nawet nie powiedzą, że coś już umarło :-)

0

Czy ja wiem, że w XNA nikt nic nie pisał... Do pisania małych gier było jak znalazł, na WinPhona trochę tego jednak powstało. Mi tam się przyjemnie pisało. Nie wiem, ale jakoś za bardzo nie widzi mi się wracać do C++. W ogóle podejście Microsoftu jest z d**y ostatnio - chcesz pisać na Windows (także Phone) 8, zainstaluj Windows 8. Jak to kiedyś szło? "Develeopers, developers, developers"?

0

Może Internet Explorera by w końcu ubili :D

0
datamining napisał(a):

C# na pewno nie porzucą - bo to jest ich flagowy projekt dla platformy .NET . Poza tym C# rozwija się trochę szybciej od Javy. Bo inżynierowie javy podczas jej tworzenia założyli że lista opcodów dla JVM będzie stała - i tego się trzymają. Twórcy Javy nie dodadzą do języka nic nowego jeśli wymagało by to tworzenia nowego opcodu.

A invokedynamic to co, pies?

0

nie ma tak łatwo, niekiedy nawet nie powiedzą, że coś już umarło
Nie powiedzą, póki nie padnie ostateczna decyzja co dalej.
Nie będą przecież przepędzać deweloperów póki jeszcze wszystko jest możliwe.

0
Wibowit napisał(a):
datamining napisał(a):

C# na pewno nie porzucą - bo to jest ich flagowy projekt dla platformy .NET . Poza tym C# rozwija się trochę szybciej od Javy. Bo inżynierowie javy podczas jej tworzenia założyli że lista opcodów dla JVM będzie stała - i tego się trzymają. Twórcy Javy nie dodadzą do języka nic nowego jeśli wymagało by to tworzenia nowego opcodu.

A invokedynamic to co, pies?

To typowy przyklad ludzi ktorzy costam kiedys uslyszeli i powtarzaja bez przerwy.

1
othello napisał(a):

Słuszna to była decyzja. I tego xna nikt nie używał, a niewypałów nie ma sensu dalej rozwijać. Gry na PC i tak nie powstają w C# i nigdy nie powstawały.

No tu się nie zgodzę:
FEZ, Bastion, Infiniminer, Magicka, Terraria, Gnomoria - wszystko na XNA i nie licząc darmowego Infiniminera to wszystko kasowe sukcesy.

Polecam też zobaczyć MonoGame (monogame.net), Open Source'ową implementacje XNA.

0
datamining napisał(a):

C# rozwija się trochę szybciej od Javy. Bo inżynierowie javy (...) nie dodadzą do języka nic nowego jeśli wymagało by to tworzenia nowego opcodu.

Tak, dlatego właśnie inne języki na JVM nie istnieją. A już tym bardziej nie mają nowych funkcji.

0

Przeglądam warsztat.gd mają tam taki sam wątek( ba nawet taka sama nazwa O_o ) ale u nich skończyło się na ciśnięciu po Apple/Windowsie/Ubuntu :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1