Witam.
Mam już ponad 30 wiosen i postanowiłem zupełnie się przebranżowić na programistę + grafika 3D. W młodości żywo interesowałem się technologiami komputerowymi. Na Commodore 64 pisałem jakieś programy w Basicu, a z czasem w assemblerze procesora 6510 (6502). W tym ok. 4 kilobajtową grę podobną w działaniu do Froggera (było to gdzieś 1-1.5 tyś instrukcji ML + grafika). Potem jakieś przeróbki tekstur w grach PC - modowanie na własny użytek. Generalnie wtedy myślałem o karierze na programisty. Ale po liceum jakoś się tego nie podjąłem i poszedłem na studia humanistyczne. Dotychczasowa kariera zawodowa - od magazynu do handlowca, w tym handel zagraniczny, trochę grafiki 2d. W ogóle nie moja bajka, ale jakoś przebiedowałem te kilka lat, z tym, że jestem już wypalony. Ja nie widzę za bardzo możliwości rozwoju. A przede wszystkim mam jednak zmysł techniczny i takie humanistyczne czynności mnie po prostu męczą. Pomijam już, że finansowo też jakoś utknąłem.
W wakacje tak kontemplując moje życie zacząłem żałować, że nie poszedłem w kierunku informatyki. No i zaraz stwierdziłem, że może by tak zacząć się samemu przebranżawiać. Studia czy studium raczej odpadają, bo już jestem na to za stary, więc stwierdziłem, że się sam dokształcę. Myślałem początkowo o grafice 3D, ale po 1 tutorialu jakoś tak zacząłem się uczyć C++
Co do możliwości rozwoju to nie mam zobowiązań rodzinnych, więc mogę sporo czasu przeznaczać na naukę. Przerobiłem już kursy M. Zelenta, te z cpp0x.pl i jeszcze jakiś inny. Do tego aktualnie czytam "Primer C++ (6th ed)" Stephena Praty oryginał po angielsku (z językiem nie mam najmniejszego problemu, szczególnie ze strony informatyki - lata czytania artykułów IT). No i w planie jeszcze parę innych pozycji o C++ a także o tworzeniu grafiki 3D.
Dlaczego C++? Ja raczej chciałbym iść w stronę programowania na desktopy, a szczerze mnie ani webmasterka ani aplikacje mobilne w ogóle nie pociągają. Dwa chciałbym to połączyć z grafiką 3D. Niekoniecznie tworzenie gier, ale raczej jakaś architektura (domy), albo filmy 3D, ew. rozwijanie aplikacji czy sterowników 3D - coś w tych klimatach. To tego też grafika 2D by się przydała. I mam wobec tego parę pytań:
- Czy warto łączyć C++ i 3D (i ew. 2D). Czy ma sens takie szerokie pole.
- Jeśli tak to w jakich najlepiej kombinacjach (z tworzeniem gier, architektury, aplikacji 3D itd.).
- Jeśli już 3D to jaki program? Blender, 3DS Max, Maya, Autocad - wiadomo to raczej zależeć będzie od "specjalizacji" tego mojego 3D.
Proszę o ewentualnie inne sugestie.