Sprawdzanie "ilości" jakiegoś koloru np. na pane

0

Jak sprawdzić ile jest jakiegoś koloru na panelu albo image'u? Np. mam panelek i rysuję na nim canvasem jakąś figurę w kolorze czerwonym (wypełnioną) - i jak teraz sprawdzić, jaką powierzchnię panelu zajmuje ta figura? (właściwie nie figura, ale kolor). Czy trzeba sprawdzać każdy piksel po kolei?

0

jeśli nie możesz podczas rysowania zapisać sobie kształtów danej figóry to pozostaje Ci jedynie sprawdzanie piksel po pikselu. Hint zamiast odczytywać pixel odczytuj całą linię ScanLine będzie dużo szybciej

0

A dałoby się to robic na bieżąco? Np. rysuję myszką (tak jak w np. paintcie) i program sprawdza, ile jest "koloru" tej kreski i zapisuje na labelu?
Widziałem kiedyś taką grę dla 2 graczy: zamalowują na czas jakieś pole i wygrywa ten, kto zamaluje więcej. Chodzi mi o coś podobnego.

0

To wtedy w grę wchodzi wyłącznie ScanLine. Po prostu robisz obliczenie po każdej akcji rysowania.

0
konik napisał(a)

A dałoby się to robic na bieżąco? Np. rysuję myszką (tak jak w np. paintcie) i program sprawdza, ile jest "koloru" tej kreski i zapisuje na labelu?
Widziałem kiedyś taką grę dla 2 graczy: zamalowują na czas jakieś pole i wygrywa ten, kto zamaluje więcej. Chodzi mi o coś podobnego.

jeśli będziesz rysował konkretne figury i je zamalowywał to możesz to liczyć bez sprawdzania każdego pixela, jeśli natomiast będzie to rysowane z ręki to tylko ScanLine

0

Może nie zrozumiałem problemu, ale jak rysujesz z ręki, to i tak musisz te piksele gdzieś postawić, więc chyba można dodawać liczbę pikseli, które rysujesz, a nie rysować i zliczać z canvasa.

0
berl napisał(a)

Może nie zrozumiałem problemu, ale jak rysujesz z ręki, to i tak musisz te piksele gdzieś postawić, więc chyba można dodawać liczbę pikseli, które rysujesz, a nie rysować i zliczać z canvasa.

tyle, że z tego co ja zrozumiałem autorowi chodzi o policzenie też przy zakreśleniu jakiegoś pola z ręki i wypełnienia go

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1