if u='MMORPG' then
cos tam
jesli u jest = mmorpg (czyli z malych liter)to komp tego nie uznaje
jak zrobic zeby bylo obojetne czy z małych czy zduzych
nawet moze byc MmOrPg :)
if u='MMORPG' then
cos tam
jesli u jest = mmorpg (czyli z malych liter)to komp tego nie uznaje
jak zrobic zeby bylo obojetne czy z małych czy zduzych
nawet moze byc MmOrPg :)
wrzucaj to do zmiennej, zamieniaj na male i dopiero potem dawaj if Zmienna1=Zmienna_z_malymi_literami then
albo po prostu z dużymi to nie ma znaczenia :P
if ansiuppercase(u)=ansiuppercase(tekst) then
// Nie doczytałem racja poprawiam :P
abc napisał(a)
albo po prostu z dużymi to nie ma znaczenia :P
if ansiuppercase(u)='MMORPG' then
No tak,ale ten warunek porownuje tekst MMPORG z MMORPG.
Takie cos jak MMORPG=MMoRpG nie zadziala
Najpierw trzeba zamienic pobranna zmienna i potem dopiero porownac
czyli chciazby:
var
Tekst,U:String;
begin
U:='MMORPG';
tekst:=AnsiUpperCase('MmoRpG');
if U=tekst then
begin
ShowMessage('Tekst sie zgadza');
end else begin
ShowMessage('Tekst się różni');
end;
dzieki to 2 sie przyda a jeszcze lepiej by było gdyby mozna było
tak samo tylko ze zamiast ż moglo by byc z czyli u jest = moze a w ifie mam u:='może'
i zeby to dawal jako może :) to moze :)
z gory dzieki
aha to ż na z i ó na o ł na l ą na a itd. :)
abc napisał:
albo po prostu z dużymi to nie ma znaczenia
if ansiuppercase(u)='MMORPG' then
No tak,ale ten warunek porownuje tekst MMPORG z MMORPG.
Takie cos jak MMORPG=MMoRpG nie zadziala
Najpierw trzeba zamienic pobranna zmienna i potem dopiero porownac
Lofix czytaj coś napisał :) Jest okej.