Wczytanie z pliku do AnsiString'a

0

Mam problem: kiedy wczytuje z pliku ,który zawiera tylko tekst, znaki do AnsiStringa jest OK, ale jezeli wczytuje z innego pliku np. .bmp to na 4 bajcie się wczytywanie kończy :-/ albo w ogóle nie chce wczytać :-/

0

No i w czym problem String może <ort>pszechowywać </ort>tylko znaki dostępne z poziomu klawiatury

0

Wiesz, ale np.: #01 nie wprowadzisz a klawieki, a string go przecchowa :>, btw 'ikonę' wczytalem :-/

0

Wiesz, ale np.: #01 nie wprowadzisz a klawieki, a string go przecchowa :>, btw 'ikonę' wczytalem :-/

Możliwe, ale jednak to nie zmienia faktu, że String nie nadaję się do danych binarnych (czytaj: nadaje się tylko do tekstowych).

0

No i w czym problem String może pszechowywać tylko znaki dostępne z poziomu klawiatury

String może pRZechowywac wszystkie możliwe wartości, ale jeżeli sprawdzasz co zawiera taki string to może okazać się wyświetla sie co innego niż rzeczywiscie jest, np:

var
  S : String;
begin
  S := 'abc' + #0 + 'def';
  ShowMessage(S);  //wyswietli sie samo abc
  ShowMessage(IntToStr(Length(S))); //wyswietli sie 7
end;

Wydaje mi się, że nie ma przeciwwskazań do uzywania stringa jako bufora, ale ładniej robi się to tablicą dynamiczną.

0

nie wczytuj danych binarnych za pomocą procedur obsługujących pliki tekstowe - ot co.
obczaj file of oraz blockread

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1