[DelphiX] gra: Skret samochodu?

0

Witam...

mam problem.. probuje zrobic gre w delphix polegajaca na kierowaniu autem.. od 2 tygodni probuje rozstrzygnac problem.. chyba bardziej natury ficzynej.. mianowicie nie mam zielonego pojecia jakimi rownaniami matematycznymi opisac skret samochodu (czyli wlasciwie jazde po ojregu) na plaszczyznie X Y z zachowaniem predkosci poczatkowej lub z jej zmiana.. jesli ktos kiedys robil podobna gre.. czy moglby mi pomoc :( przez ten glupi szczegol nie moge ruszyc dalej z miejsca;/

niby sa wzory na rownanie ruchu po okregu (x = r * cos(a) itd gdzie r sie zmienia w zaleznosci od kata skrecenia kol.. ale w przypadku gdy kat skrecenia jest maly to r jest duze.. i samochod porusza sie wielkimi skokami po okregu.. no i nijak nie ma w tym wzorze predkosci ruchu heh )

z gory dziekuje za kazda rade..

Maciej E

0

uzyj double zamiast integer.

0

heh uzywam nie w tym tkwi problem.. to rownanie jest w ogole zle :/ nie wiem jakie powinno byc poprawne

0

A po co ci w tym wzorze prędkość? Jeśli już chcesz coś kombinować, to raczej z siłą odśrodkową. Zresztą o ile pamiętam, to prędkość jest pochodną drogi po czasie, a drogę (x) masz w tym wzorze.

0

używaj wektorów!!

0

dzieki.. sprobuje z tymi wektorami.. to moze byc dobry pomysl

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1