Rysuje sobie koło rownolegle do plaszczyzny xz czyli tak jakbysmy patrzyli z gory :)
tym oto kodzikiem:
procedure draw_circle(radius, cx,cy,cz : single);
var
i : integer;
o : integer;
begin
o := 0;
if radius = 0 then exit;
glbegin(gl_triangles);
for i:=0 to 360 do
begin
inc(o);
if o = 10 then
begin
o := 0;
glvertex3f(cx,cy,cz); //nasz srodek
glvertex3f(cx+radiussin(ipi/180),cy,cz+radiuscos(ipi/180));
glvertex3f(cx+0.5+radiussin(ipi/180),cy,cz+0.5+radiuscos(ipi/180));
end;
end;
glend();
end;
i wychodzi mi oto takie cosik:
http://iglu.cz/bcclan/circle.jpg
a chce zeby wyszlo pelne czyste kolo (to jest wszystko w OpenGL)
wiem na czym polega blad - chyba ale leb mnie tak boli ze nie jestem w stanie lezec w spokoju, wiec ktos moglby mi pomoc :>