Jak dokładnie obliczyć cosinus i sinus?
Gdy robię: cos(X), niby wszystko jest OK, ale...
Jak wiadomo cosinus 90 stopni to zero.
Gdy robię
x:=90;
edit1.text:=FloatToStr(cos(x));
niestety nie wychodzi 0, tylko jakaś inna liczba...
Jak dokładnie obliczyć cosinus i sinus?
Gdy robię: cos(X), niby wszystko jest OK, ale...
Jak wiadomo cosinus 90 stopni to zero.
Gdy robię
x:=90;
edit1.text:=FloatToStr(cos(x));
niestety nie wychodzi 0, tylko jakaś inna liczba...
Dryobates, myślę, że tym razem nie o to chodzi :-). Po prostu on podaje kąt w stopniach, a przecież argumentem funkcji cos jest kąt w radianach, stąd róznica :-). 360 stopni=2pi1 radian, stąd 1 radian to w przybliżeniu 57,3 stopnia, resztę już można wyliczyć :-)
Dryobates, myślę, że tym razem nie o to chodzi :-). Po prostu on podaje kąt w stopniach, a przecież argumentem funkcji cos jest kąt w radianach, stąd róznica :-). 360 stopni=2pi1 radian, stąd 1 radian to w przybliżeniu 57,3 stopnia, resztę już można wyliczyć :-)
A wiesz może, czy jakoś można zamienić radiany na stopnie i odwrotnie?
A wiesz może, czy jakoś można zamienić radiany na stopnie i odwrotnie?
Oczywiście, że można. Żeby mieć radiany, trzeba chyba podzielić stopnie przez 2*pi, ale nie jestem tego pewny, bo coś nie mogę tego znaleźć w zeszycie :|, ale można też próbować policzyć z tego co ci dałem wcześniej :)
radiany := stopniePi/180;
stopnie := radiany180/Pi;
radiany := stopniePi/180;
stopnie := radiany180/Pi;
Danke... Mam tylko nadzieje, że będzie działało :)