Witam, mam poważny problem : kiedy obracam kamerą naokoło kwadratu (lub innej figury) to po pewnym oddaleniu zmiejsza się on, a potem nagle znika. Np. najpierw ma 10cm, potem 8cm a potem nagle znika. Czy w ustawieniach sceny jest coś nie tak?
procedure TForm1.GL_UstawienieSceny;
begin
//ustawienie punktu projekcji
glMatrixMode(GL_PROJECTION); //macierz projekcji
//left,right,bottom,top,znear,zfar
glFrustum(-0.1, 0.1, -0.1, 0.1, 0.3, 25.0); //mnozenie macierzy przez macierzperspektywy – ustalanie piramidy frustum
glMatrixMode(GL_MODELVIEW); //powrot do macierzy widoku
glEnable(GL_DEPTH_TEST); //z-buffer aktywny = ukrywanie niewidocznych trojkatow !!!
GL_Oswietlenie;
end;
A figurę rysuję tak:
glColor3f(1, 0.8, 2);
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(-5, -5, 1);
glVertex3f(5, -5, 1);
glVertex3f( 5, 5, 1);
glVertex3f( -5, 5, 1);
glEnd();