Tryb graficzny SDL

0

Czescm, mam big problem.
Chce uzyc biblioteki SDL do trybu graficznego. Skopiowalem wszystike pliki z rozszerzeniem *.h do folderu includes i wszsytkie *.a do lib. w moim projekcie mam


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

#include <SDL.h>

int main(int argc, char *argv[])
{
    
    if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO|SDL_INIT_TIMER|SDL_INIT_EVENTTHREAD)==0)
     {
          SDL_Quit();
          return 0;
     }
     else
     {
          printf("Coś poszło nie tak: %s/n",SDL_GetError());
          return -1;
     }
    
    return 0;
    
}

I debugr wyswietla mi takei bledy:

 [Linker error] undefined reference to `SDL_Init' 
  [Linker error] undefined reference to `SDL_Quit' 
  [Linker error] undefined reference to `SDL_GetError' 
  [Linker error] undefined reference to `WinMain@16' 
  ld returned 1 exit status  
  [Build Error]  [Projekt1.exe] Error 1 

Co zrobic zeby dzialalo? :( Uzywam Dev C++ 4.9.9.2

0

a dodales odpowiednie biblioteki w ustawieniach projektu? [nie mam teraz dev'a to Ci dokladnie nie powiem] Bo samo skopiowanie plikow .a do katalogu lib nic nie da.

0

jak by byl ktos dobry i mi pokazal ;) bylbym wdzieczny :P na wtorek musze oddac grafy w trybie graficznym na studiach ;]

0

W dev cpp:
1)Narzędzia->opcje kompilatora->katalogi->biblioteki
tam dodajesz katalog w którym masz skompilowaną biblitekę sdl
2)Narzędzia->opcje kompilatora->katalogi->pliki nagłówkowe c++
dodajesz katalog z twoimi plikami nagłówkowymi, żeby nie wrzucać ich za każdym razem do projektu.

Z tego co pamiętam w SDL masz jakiegoś dll'a, (sdl.dll lub coś takiego), to akurat powinieneś skopiować do folderu z projektem, lub katalogu windowsa.

U mnie tak to przynajmniej wygląda z innymi bibliotekami.

pozdro :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1