Borland C++ Builder i sockety

0

Witam !

Od jakiegos czasu programuję w Borland c++ builderze, ale dotychczas były to raczej proste aplikacje bazodanowe. Tak się złożyło, ze teraz na studiach mam właśnie zajęcia z w/w środowiska i musze zrobić projekt gry kółko i krzyzyk i ma działać po sieci. Sam engine gry już napisałem, ale nie mam pojecia jak operowac na socketach. Chodzi mi o zrobienie prostek komunikacji klient-klient. Jak to ugryźć ? Wiem, ze jest kontrolka SocketClient ale nie wiem jak tego uzywać, na sieci też szukałem - ale nic nie znalazłem, to samo w helpie :-( Poratuje ktoś jakimś linkiem, bądź poradą ?

Pozdrawiam
Slash

0

Nie jestem pewien ale chyba nie da sie komunikowac Client-Client. Bardziej sensowne wydaje mi sie Client-Server-Client. Mam przyklad prostego chatu ktory sciaglem z 4p. Jesli chcesz to napisz do mnie (mafiek@poczta.onet.pl) to Ci podesle. Dziala jednak na zasadzie Client-Server.
Pozdrawiam Maciek.

0

A niby jak dzialaja programy pod tajemnicza nazwa peer-to-peer ?? Tam rowniez nie ma serwera jako takiego gdyz jego funkcje posiadaja programy klienckie.
Wlasnie dla kolka i krzyzyk serwer jest raczej zbedny, w kliencie robi sie opcje oczekiwania na drugiego gracza - czyli bind i listen na porcie, a drugi klient wybiera opcje laczenia sie z 'serwerem' i cala filozofia.
Jesli chodzi zas o same gniazdka to odsylam do multum artykkulow na ten temat na necie.

0

Istnieje takie pojecie jak komunikacja miedzy procesowa. Trzeba troszke poszukac, ale wyniki beda zadowalajace ;P

0

Bardzo fajny chat jest w
c:\nie wiem gdzie masz zainstalowanego C++Builder6.0\Examples\internet\chat\

To chat który nie potrzebuje serwera, bo sam jednocześnie nim jest. Jak uruchomisz sobie pliczek chat.bpr to na formatce znajdziesz 2 komponenty ClientSocket oraz ServerSocket.

Nie ma takiej opcji aby Klient komunikował się z Klientem:)
Musi być komunkacja ClientSocket z ServerSocket

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1