OpenGL i głupie pytanie...

0

Mam takie pytanie...zapewne wyda sie wam głupie :/ ale czy można pisać programy (gry) w OpenGL za pomocą C++ (heh już widze ten uśmiech na twarzy i przemykające myśli w waszych głowach jak by mnie tu wyśmiać :) ) ale chodzi mi dokładnie o sam C++. Czy można tworzyć w OpenGL bez WinAPI, Visual C++, Borland itp. bo chodzi o to że nastała chwila w moim życiu kiedy chce sie go nauczyć lecz WinAPI za chiny ludowe nie chce mi wejsć do tej mojej pacyny [wstyd]

0

Możesz pisać nawet w C wykorzystując biblioteki takie jak GLUT, GLX, SDL, które za ciebie stworzą okienko itp. Jednak nie masz już takiej kontroli nad kodem chociaż z drugiej strony kod staje się przenośny. Osobiście wolę Winapi - kod wynikowy jest mały i przynajmniej wiem co się dzieje "w środku". Aby pisać w opengl+winapi wymagana jest minimalna wiedza z winapi: tworzenie okienka i podczepiania kontekstu renderującego. W sumie nawet tego nie trzeba rozumieć.

0

I w tym jest cały ból..heh bo to w sumie umiem...znam taki podstawowy szablon programu, ale zaŁÓżmy teraz że chce np: zacząć korzystać z myszki.. no to wtedy zaczynają sie schody...no trudno bede musiał odłożyć na razie OpenGL i nauczyc sie WinAPI

PS. Może znacie jakieś naprawde dobre kursy...tylko tak żeby to było tłumaczone jak debilowi :| heh

0

ello!
a proszę bardzo
nehe.gamedev.net
www.gametutorials.com
www.flipcode.com

oraz mnóstwo pomniejszych stron (co wcale nie oznacza że mniej wartościowych ;) )

pozdro'

0

Jeśli wszystko było by tłumaczone jak "debilowi" to cała społeczność informatyków - progrmistów ległaby w gruzach!
Żebyś sie nauczył tego WinApi potrzebujesz troche logiki i naprawde chęci do tego. Jeśli każdy od tak mógłby się nauczyć jeszcze korzystac z OpenGl to naprawde. W szeregi programistów wstąpią lamerzy...

Jeśli wszystko było by tłumaczone jak "debilowi" to cała społeczność informatyków - progrmistów ległaby w gruzach!
Żebyś sie nauczył tego WinApi potrzebujesz troche logiki i naprawde chęci do tego. Jeśli każdy od tak mógłby się nauczyć jeszcze korzystac z OpenGl to naprawde: w szeregi programistów wstąpią lamerzy...

Hm... pierwsza strona bardzo ciekawa, ale male zastrzezenia - jest płatna.

http://nehe.gamedev.net/

0

Hm... pierwsza strona bardzo ciekawa, ale male zastrzezenia - jest płatna.

http://nehe.gamedev.net/

tak? od kiedy?

0

przeciez w GLUT i SDL jest obsluga myszki i klawiatury
w SDL nawet i reszty urzadzen...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1