Kiedyś napisałem gre "snake" w pascalu i teraz musze napisać ją w C++, z czym wiąze sie moje pytanie:
w Pascalu istniało coś takiego:
Repeat
Ruch:=Readkey;
If Ruch=#0 then Ruch:=readkey;
If (Ruch=#77) then {strzałka w prawo}
begin
.
.
end
.
.
.
until Ruch=#27; {Esc}
gdzie "ruch" to oczywiście zmienna typu Char. Funkcje Readkey wywoływałem dwa razy poniewaz "ruch" miało otrzymać jako znak "strzałkę" czy też klawisz "Esc". Prosze o podanie mi odpowiednika w c++, tak aby funkcja nie przerywała pracy programu, oraz żeby podczsa wczytywania do zmiennej "ruch" znaku nie pojawiło mi się nic na ekranie. Ponadto wiem że w C++ nie ma oznaczenie zmienna=#kod_znaku, dlatego także prosiłbym o napisanie mi odpowiednika tego zapisu w C++, oraz tego czy kody klawiszów specjalnych typu Enter, strzałki czy ESC są w C++ takie same jak w pascalu. Za odpowiedź z góry dziękuje.