Witam wszystkich :) (1st post),
otoz, mam niebanalny (chyba) problem. Chodzi o to, ze mam klienta i serwera opartego na protokole TCP. Chcialbym, aby w programie klienta wykonywala sie nastepujaca operacja:klient zaczyna szukac w calej sieci (LAN) serwera, jezeli go nie znajdzie, sam staje sie serwerem :) Chodzi przede wszystkim o wlasnie to przeszukiwanie calej sieci. Jest wazne SZYBKIE jakby s'ping'owanie wszystkich komputerow i odbior odp. gdzie jest tak naprawde na danym porcie serwer (ktory komputer).
Prawie do tego doszedlem, ograniczylem czas wyszukiwania, ale wyglada to w ten sposob ze uzyskuje komunikaty lookup i connecting, a jak juz dojdzie do IP na ktorym serwer jest faktycznie postawioony, to go po prostu omija... chyba, ze jest mniejszy zakres adresow IP do przeszukania.
(dajmy na to mam serwer na 192.168.0.80 i jak zaczne z .79 to tylko wtedy wchodzi poprawnie, gdy jednak zaczynam od .1 to kompletna kasza -> nic nie znajduje, "omija" ten .80).
Czy potrafi mi ktos pomoc? Jak w ciagu paru sekund przejrzec siec za serwerem na TCP? (nonblocking)
PS. Uzywam komponentow Internet->ClientSocket/ServerSocket
z gory dziekuje za kazde odpowiedzi