Mam taki problem:jak napisać typ zmiennej aby miał w sobie typ integer i char ???
struct zmienna
{
char pole1;
int pole2;
};
typedef struct zmienna variable;
variable a;
PS. zmien podpis, bo po twoich pytaniach, te stwierdzenie podlega glebokiej dyskusji...
char mozna traktowac jak int, ale int mozna traktowac jak char tylko pod warunkiem 0<=int<=255
Ale to na dev-C++ <font size="6">nie działa</span>
sam chyba nie dzialasz...
napisz dokladnie CO nie dziala i jak to zrobiles...
a moze po prostu nie umiesz struktur wykorzystac...
Błąd pojawia się przy :
cin >> (a);
!!!<font size="6"></span>
Blad pojawia sie dlatego ze kompilator nie ma zdefiniowanego sposobu wczytywania nowego typu. Musisz zdefiniowac sobie odpowiednia funkcje albo uzyc klasy i przeladowac operator >> .
<font size="6">A możesz mi to wyjaśnić jaśnij ???</span>
jak juz mowilem - poczytaj o strukturach...
#include <fstream.h>
void main(void)
{
struct zmienna
{
char pole1;
int pole2;
};
typedef struct zmienna variable;
variable a;
cin>>a.pole1;
cin>>a.pole2;
cout<<a.pole1<<a.pole2;
}
az tak ciezko to pojac???
ps. przestan pisac taka wielkosca czcionki - to nie nadaje ani uroku, ani nie mobilizuje do odpowiedzi - wrecz przeciwnie, na miejscu moderatora tobym to wywalil za niekulturalne zachowanie sie na forrum,
A możesz mi to wyjaśnić jaśnij ???</span>
Najlepiej bedzie jak kupisz sobie jakas ksiazke o C++ albo znajdziesz w internecie(niektore sa darmowe ale po angielsku). I sprobojesz problem rozwiazac sam a nie z byle problemem lecisz na forum.
jak chcesz
cin>>a
to musisz uzyc przeladowania operatora - tu odsylam do lit.
ps. j/w szkoda ze nie ma tu modow, bo za takie odpowiedzi bym
wywalil post.
lit:
Symfonia C++ - z tego nawet lamy moga sie uczyc (kopiujac kod,
a ludzie ktorzy sa wybrani przczytaja 3tomy bez wlaczania kompa
i umia c++ - nawet nie trzeba byc takim hc)...
a moze raczej
union{
char typ1;
int typ2;
};
rozni sie tym ze i char i int sa przechowywane w tym samym miejscu pamieci (w struct w roznych miejscach). musisz niestety podac czy chcesz wstawic pod typ 1 czy 2 (uzycie zmienna.typ1) ale mozesz podstawic pod typ1 a wyciagnac z 2.
innej mozliwosci nie ma (no ewentualnie kombinowac z rzutowaniem)