Zmienna posiadająca dwa typy

0

Mam taki problem:jak napisać typ zmiennej aby miał w sobie typ integer i char ???

0
struct zmienna
{
char pole1;
int pole2;
};

typedef struct zmienna variable;

variable a;

PS. zmien podpis, bo po twoich pytaniach, te stwierdzenie podlega glebokiej dyskusji...

0

char mozna traktowac jak int, ale int mozna traktowac jak char tylko pod warunkiem 0<=int<=255

0

Ale to na dev-C++ <font size="6">nie działa</span>

0

sam chyba nie dzialasz...
napisz dokladnie CO nie dziala i jak to zrobiles...
a moze po prostu nie umiesz struktur wykorzystac...

0

Błąd pojawia się przy :

cin >> (a);

!!!<font size="6"></span>

0

Blad pojawia sie dlatego ze kompilator nie ma zdefiniowanego sposobu wczytywania nowego typu. Musisz zdefiniowac sobie odpowiednia funkcje albo uzyc klasy i przeladowac operator >> .

0

<font size="6">A możesz mi to wyjaśnić jaśnij ???</span>

0

jak juz mowilem - poczytaj o strukturach...

#include <fstream.h>

void main(void)
{
struct zmienna
	{
	char pole1;
	int pole2;
	};

typedef struct zmienna variable;
variable a;

cin>>a.pole1;
cin>>a.pole2;

cout<<a.pole1<<a.pole2;

}

az tak ciezko to pojac???

ps. przestan pisac taka wielkosca czcionki - to nie nadaje ani uroku, ani nie mobilizuje do odpowiedzi - wrecz przeciwnie, na miejscu moderatora tobym to wywalil za niekulturalne zachowanie sie na forrum,

0

A możesz mi to wyjaśnić jaśnij ???</span>

Najlepiej bedzie jak kupisz sobie jakas ksiazke o C++ albo znajdziesz w internecie(niektore sa darmowe ale po angielsku). I sprobojesz problem rozwiazac sam a nie z byle problemem lecisz na forum.

0

jak chcesz
cin>>a

to musisz uzyc przeladowania operatora - tu odsylam do lit.

ps. j/w szkoda ze nie ma tu modow, bo za takie odpowiedzi bym
wywalil post.

lit:
Symfonia C++ - z tego nawet lamy moga sie uczyc (kopiujac kod,
a ludzie ktorzy sa wybrani przczytaja 3tomy bez wlaczania kompa
i umia c++ - nawet nie trzeba byc takim hc)...

0

a moze raczej

union{
char typ1;
int typ2;
};

rozni sie tym ze i char i int sa przechowywane w tym samym miejscu pamieci (w struct w roznych miejscach). musisz niestety podac czy chcesz wstawic pod typ 1 czy 2 (uzycie zmienna.typ1) ale mozesz podstawic pod typ1 a wyciagnac z 2.

innej mozliwosci nie ma (no ewentualnie kombinowac z rzutowaniem)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1