Witam wszystkich.
Mam problem - ponieważ conio nie jest jedną z bibliotek ANSI/ISO C++, a ja muszę użyć funkcji działającej dokładnie jak getch()- czy w bibliotece standardowej jest jakaś zbliżona funkcja?
Dziękuję za pomoc.
L@mer
Witam wszystkich.
Mam problem - ponieważ conio nie jest jedną z bibliotek ANSI/ISO C++, a ja muszę użyć funkcji działającej dokładnie jak getch()- czy w bibliotece standardowej jest jakaś zbliżona funkcja?
Dziękuję za pomoc.
L@mer
nie wiem, ale może uzyj assemblera
asm {
mov ah,01h
int 21h
}
jakoś tak to będzie .... jeśli jakaś wpadka to sory ;-) dopiero zaczynam zabawe w asm
[dopisane]
a z tego mozna sobie zrobić getch np.
void _getch()
{
asm {
mov ah,01h
int 21h
}
}
No tak, ale czy istnieje jakiś odpowiednik getch w bobliotekach standardowych?
Jest dużo funkcji które pobierają jakiś znak z klawiatury , ale problem w tym , że w w przeciwieństwie do getch() robią to z echem .
void _getch()
{
asm {mov ah,01h
int 21h}
}
Ja może jestrem nie douczony w tym kierunku, ale gdzie ty tu przekazujesz coś do 'normalnej' zmiennej?
<font color="green">Ja może jestrem nie douczony w tym kierunku, ale gdzie ty tu przekazujesz coś do 'normalnej' zmiennej?</span>
mi tam tylko chodziło o samo zatrzymanie programu (wybacz miszczu ;D) ...
teraz już powinno dzialać:
int _getch()
{
char znak;
asm {
mov ah,01h
int 21h
mov znak,al
}
return znak;
}
Jest dużo funkcji które pobierają jakiś znak z klawiatury , ale problem w tym , że w w przeciwieństwie do getch() robią to z echem .
no tak, ale chodzi o funkcję, która nie buforuje całej linii, i nie chodzi o dodanie nowej funkcji, tylko coś podobnego do getch w bibliotekach standardowych ANSI/ISO C++
W ansi nie ma getch bo tego typu funkcje sa zalezne od platformy. Od bidy mozna uzyc
scanf("%c",NULL);
W ansi nie ma getch bo tego typu funkcje sa zalezne od platformy. Od bidy mozna uzyc
scanf("%c",NULL);
ale będzie echo
Temat już trochę nie świerzy ale mam jeszcze dwie propozycje :
1.
system("pause");
printf("\n Nacisnij ENTER, aby kontynuowac...");
while (getchar() != '\n');