Hej,
otóż napisałam pewien program, a jeśli chodzi o dziedziczenie to jest moje totalne raczkowanie.
Program ma za zadanie stworzyć 4-blokową choinkę.
Pierwsza klasa= pierwszy blok, druga klasa=drugi blok itp.
Chciałabym odziedziczyć po pierwszej klasie wartość jaką jest wysokość pierwszego bloku. Niestety podsyłam ją przez konstruktor, który pobiera te wartośc przez funkcję pytającą o wysokość pierwszego bloku. Ta wartość będzie mi potrzebna do drugiej klasy, jak i trzeciej dziedziczącej po drugiej itd.
.H:
#include <iostream>
using namespace std;
class Pierwsza{
protected:
int wysokosc;
public:
void wczytaj();
Pierwsza(int=1);
int rysuj();
};
class Druga :public Pierwsza{
public:
//void rysuj2();
//Druga(int=1);
};
.CPP:
#include <iostream>
#include "choinka.h"
using namespace std;
void Pierwsza::wczytaj()
{
cout <<"Podaj wysokosc pierwszej czesci choinki: ";
cin >>wysokosc;
cout << endl;
}
Pierwsza::Pierwsza(int wys)
{
wysokosc=wys;
}
int Pierwsza::rysuj()
{
int n=1;
int j=1;
int i=0;
while(wysokosc>0)
{
i=0;
while(i<wysokosc-1)
{
cout << " ";
i++;
}
while(j<=(n*2)-1)
{
cout << "*";
j++;
}
j=1;
cout << endl;
wysokosc--;
n++;
}
return n;
}
/*Druga::Druga (int wys)
:Pierwsza(wysokosc)
{
wysokosc=wys;
}
void Druga::rysuj2()
{
cout << wysokosc << endl;
}*/