Cześć,
piszę projekt na zaliczenie przedmiotu. Ogólnie dość opornie idzie mi programowanie ale bardzo chciałbym zrobić postępy w tej dziedzinie. Dostałem za zadanie stworzenie mini gry (bardzo prostej...), która będzie symulacją spotkania meczu piłki nożnej. Chodzi o to, że po wybraniu odpowiedniej drużyny rozpoczyna się mecz i my jako gracz mamy możliwość poprzez wybór odpowiedniej cyfry na zdecydowanie jakiego typu zagrywkę będziemy chcieć zrobić i tak np. kiwka 70% szans na powodzenie, podanie 85%, podanie bezpieczne 95%.
Zaraz pokażę ile mam kodu wiem, że to praktycznie nic ale...nie potrafię dalej.
Rozumiem, że idea ma być taka, żeby teraz umieścić piłkarzy na odpowiednich polach (metrach kwadratowych nazwanych 1,2,3,4,5,6 - jeśli użytkownik podał boisko o 10x10 to takich pól mamy 100.
Podpowie ktoś / pomoże co dalej ? przystępnym językiem...? :)
dziękuje! PS. Tak wiem, kod jest ohydny i odrażający, ale tak jak mówię ciężko i opornie idzie mi programowanie a to dopiero początki.
#include "stdafx.h"
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
#include<time.h>
#include<cstdlib>
#include<windows.h>
#include<malloc.h>
void druzyna_Niemiec()
{
char nbr[] = "Neuer";
char nlo[] = "Hector";
char nso[] = "Hummels";
char nso2[] = "Boateng";
char npo[] = "Howedes";
char nsp[] = "Kross";
char nsp2[] = "Khedira";
char nls[] = "Draxler";
char npomo[] = "Ozil";
char nps[] = "Muller";
char nn[] = "Gomez";
printf("Wybrales druzyne Niemcow! Podstawowy sklad:\n");
printf("%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s", nbr, nlo, nso, nso2, npo, nsp, nsp2, nls, npomo, nps, nn);
}
void druzyna_Polski()
{
char pbr[] = "Szczesny";
char ppo[] = "Piszczek";
char pso[] = "Glik";
char pso2[] = "Pazdan";
char plo[] = "Jedrzejczyk";
char psp[] = "Krychowiak";
char psp2[] = "Milik";
char pls[] = "Kapustka";
char pps[] = "Blaszczykowski";
char ppomo[] = "Grosicki";
char pn[] = "Lewandowski";
printf("Wybrales druzyne Polski! Podstawowy sklad:\n");
printf("%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s", pbr, plo, pso, pso2, ppo, psp, psp2, pls, ppomo, pps, pn);
}
void boisko()
{
int **tab;
int x, y = 0;
printf("Podaj szerokosc boiska:\n");
scanf("%d", &x);
printf("Podaj dlugosc boiska:\n");
scanf("%d", &y);
tab = (int**)malloc(x * sizeof(int*)); // alokacja pamięci dla wierszy
for (int i = 0; i<x; i++)
tab[i] = (int*)malloc(y * sizeof(int)); // alokacja pamięci dla kolumn
int id = 0;
for (int i = 0; i<x; i++) {
for (int j = 0; j<y; j++)
{
id++;
tab[i][j] = id;
//printf("%d", id);
}
}
// Czyszczenie pamięci
for (int i = 0; i<y; i++)
free(tab[i]);
free(tab);
}
int main()
{
// wywal cale boisko po za main .
//int boisko[100][70]; // boisko 100x70m. //dynamiczna alokacja tablicy 2 wymiary przez uzytkownika z opcji w menu
printf("Witaj w symulatorze meczu pilkarskiego!\n");
printf("W dzisiejszym spotkaniu spotkaja sie druzyny Polski i Niemiec!\n");
printf("Kim chcesz rozegrac spotkanie? Wybierz 1 - Niemcy, 2 - Polska:\n");
int w;
scanf("%d", &w);
if (w == 1)
{
druzyna_Niemiec();
}
else if (w == 2)
{
druzyna_Polski();
}
else printf("Podales zly numer!");
printf("\n\n\n");
srand(time(NULL));
int a;
int b;
a = rand() % 2 + 1;
printf("Kto rozpocznie spotkanie? Wybierz Orzel - 1 lub Reszka - 2:\n");
scanf("%d", &b);
if (a == b) printf("Rozpoczynasz spotkanie!\n");
else printf("Przeciwnik rozpoczyna!\n");
printf("*************************************************************\n");
int time = 5; // czas spotkania w sekundach
while (true)
{
Sleep(1000);
time--;
system("cls");
if (time == 0)
{
printf("KONIEC SPOTKANIA!");
break;
}
}
}
: furious programming, dziękuje ;)