Panowie jest cos takiego jak tablica struktur ?
Jezeli tak tojak sie takie cosik inicjalizuje np mamy :
struct cos_tam {
char imie;
int wiek;
};
Dzieki
cos_tam tablica[20]; //deklaracja tablicy
tablica[3].wiek = 21; //odwołanie do elementu imie w 4 elemencie tablicy
Nie dam głowy, ale może trzeba będzie wrzucić słówko [b]struct[/b] w pierwszej linijce:
struct cos_tam tablica[20];
"Imagination is more important than knowledge." - A. Einstein
ewentualnie:
struct czlowiek
{
char imie[12];
char nazw[24];
int wiek;
};
typedef struct czlowiek osoba; //definiowanie nowego typu zmiennej
osoba tab[20]; //tablica
Mozesz zrobic na wskaznikach
struct cos_tam
{
char *imie;
int wiek;
};
//..
struct cos_tam **ct;
//..
ct->imie = "Cieć";
ct->wiek = 0;
//..
--
Pozdrawia CEPA ;] !!!
C/C++ ASM
zadeklarowac tablice struktur mozna na 2 sposoby:
struct mystruct
{
int ind;
char name;
} TABLE[100];
lub
typedef struct
{
int ind;
char name;
}mystruct;
mystruct TABLE[100];
w przypadku sposobu drugiego, latwiejsze jest potem definiowanie funkcji , poniewaz definiujesz swoj wlasny typ,jesli funkcja f() ma zwracac element tablicy to nie trzeba pisac:
(sposob 1)
struct mystruct f(...);
tylko
(sposob 2)
mystruct f(...);
Ewentualnie możesz skorzystać z klas kolektorowych, czyli takich obiektów, które przechowują inne obiekty (ich zaletą jest to, że dynamicznie przydzielają sobie pamięć).
Ewentualnie możesz skorzystać z klas kolektorowych, czyli takich obiektów, które przechowują inne obiekty (ich zaletą jest to, że dynamicznie przydzielają sobie pamięć).
chyba raczej kontenerowych
Trochę się chyba czepiasz.
Faktycznie, przyznaję że"kolektorowa" brzmi fatalnie, niemniej szukając zasobów w sieci znajdziesz zarówno kontenery jak i kolekcje, odwzorowania, ... każdy to nazywa na swój sposób, bo standard języka C++ w ogóle nie obejmuje tej tematyki w swojej specyfikacji (inna sprawa że najpopularniejsze kompilatory nie są całkowicie zgodne z tymże standardem).
W Javie, która jest poniekąd kontynuacją C++, nazwa abstrakcyjnej klasy po której dziedziczą interesujące nas obiekty to "Contaiter", natomiast interfejs, które one faktycznie implementują ma nazwę "Collection".
Zresztą to przecież nie ma znaczenia, ważna jest istota, czyli fakt że jest taka rodzina przedefiniowanych klas, które służą do przechowywania innych obiektów (aczkolwiek z tego co widziałem w Javie jest ich więcej niż w C++, a poniekąd i tak w obydwu brakuje chociażby odwzorowania haszującego z kubełkami, które jest dość elementarne ).
ales mnie zaszokowal ta odpowiedzia ....
w sumie to masz racje kolektor tez pojemnik no nie?
sorki za te pojemniki i papki.....