Witam!
Mam za zadanie napisać zestaw klas reprezentujących punkty i figury w przestrzeni 2d i 3d.
Figury musza przyjmować zwykłe współrzędne punktów, ale także utworzone punkty. A figury przestrzenne mają przyjmować w parametrze również obiekty reprezentujące punkty oraz figury płaskie. Do tg należy użyć agregacji.
Np.
Punkt x = new Punkt (1,1)
Punkt y = new Punkt (2,2)
Prostokat p1 = new Prostokat (x,y);
Prostokat p2 = new Prostokat (1,1,2,2);
p1.pole() -> „1”
Punkt z = new Punkt(1,1,1)
Prostopadloscian pp1 = new Prostopadloscian (p1,z)
Prostopadloscian pp2 = new Prostopadloscian (x,y,z)
Prostopadloscian pp3 = new Prostopadloscian (1,1,0,2,2,0,1,1,1)
Moje pytanie brzmi jak w c++ użyć agregacji?
Czy do każdego przypadku jest potrzebny oddzielny konstruktor?
Jak ogólnie powinny wyglądać klasy: punkt, prostokat oraz prostopadloscian?
Dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli zadaje głupie pytania :)