Jak w temacie.. http://stackoverflow.com/questions/410980/include-a-text-file-in-a-c-program-as-a-char
Przykładowo jeśli zdefiniuje w pliku nagłówkowym extern char x[]; chce aby podczas kompilacji zawartość tekstu została wczytana z pliku przypisanego do nazwy zmiennej x.
Nie znam sie kompletnie na działaniu windres.exe (rc/res) czy to właściwy kierunek poszukiwań?
Chodzi mi o mozliwie przenośne multiplatformowe - bez angażowania WinAPI i w miare uniwersalne dla kompilatorów.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa380599(v=vs.85).aspx
Czy wystarczy użyć #pragma do linkera a może wystarczy #define macro(VA_ARGS) + #include?
Być może odpowiedź jest w zasięgu ręki mam nadzieje że ktoś z was ułatwi zadanie. Słowo klucz: GLSL ale nie tylko... bo również asm("") albo Lua https://gist.github.com/randrews/939029; Asembler ogranicza możliwości do MOC lub preprocesorem gdyż wymaga wypełnienia tekstem już w procesie kompilacji - zatem opcjonalnie. Odpada opcja { "linia\r\n" "kolejna"} ponieważ zmusza do pisania "\n" na końcu każdej linijki. Głownie chodzi mi o gtShaderString() czyli właściwie również OpenCL clCreateProgramWithSource(). Zastanawiałem sie plikami .s ale asembler asemblerowi nie równy GAS, FASM, NASM, YASM itd.
http://www.linuxjournal.com/content/embedding-file-executable-aka-hello-world-version-5967#comment-348129
Czy C przewiduje jakiś uniwersalny sposób?