Witam,
Mój problem polega na tym ze mam klasę X, która tworzona jest w klasie Engine(i tutaj musi zostać, nie może być również singletonem) i chce ustać w klasie bazowej Y wartosc wskaznika na X, tak aby wszystkie inne klasy po niej dziedziczące miały dostęp do tego wskaźnika(obiektow i klas bedzie sporo).
Pierwsza opcja która mi przychodzi na mysl to stworzenie w każdej klasie konstruktora przyjmującego wskaźnik na klasę X i ustawienie tej wartosci klasie bazowej. Nie do konca podoba mi sie to rozwiazanie, gdyz wszedzie musialbym o tym pamietac, a wskaznik i tak bedzie tylko jeden.
Druga opcja to stworzyc w klasie bazowej Y zmienna statyczna
class Y {
private:
static X * ptr;
w pliku Cpp ustawić na nullptr, ale jak po stworzeniu klasy X ustawić ten wskaznik?
Trzecia opcja to kombinowanie z przyjaznia(friend) lecz tez do konca nie wiem jak.
Proszę o jakies sugestie.
Dziękuje i pozdrawiam