"Symulator walki" - optymalizacja

0

Witam, zaczynam zabawe z C++ ( spedzilem jak na razie przy tym 5-10godzin) także proszę traktować "brak elegancji oraz zaawansowania" kodu z dużym dystansem.
Generalnie w przyszłości ( jestem na 1 roku studiów) chciałbym kierować się w programowanie aplikacji mobilnych oraz gier.

Piszę coś ala "symulacja walki" - tak , wiem, że grę piszę się w jednej wielkiej petli ( rozszerzona o kolejne petle, warunki itp itd).

Mam kilka pytań odnośnie mojego kodu:

http://wklej.org/id/1962873/

Proszę o podpowiedzi:

  • Które "fragmenty" kodu warto przerobić
  • Czy STOSUJE SIĘ switch-case w funkcjach?
  • Macie jakieś koncepcję w jaki inny "prawidłowy" sposób napisać analogiczny symulator?
  • Czy wy - programiści stosujecie coś takiego jak Switch połączany z tablicami wielowymiarowymi ? ( Losowanie liczby - pseudolosowej z tablicy umieszczonej w switchu, który jest w funkcji? )
2
  1. Rozdzielić główną funkcjonalność na mniejsze funkcje
  2. TAK. Jednak w case stosuje się jeszcze break (u Ciebie tego brak, chyba że tak chcesz mieć :))
  3. Nie analizowałem całego Twojego kodu ale sposobów jest wiele:) Stopień skomplikowania takiego symulatora zależy od wymagań.
  4. Nie bardzo rozumiem :)
0

Koncepcja jest taka, żeby losować liczby z tablicy wieloelementowej. ( zawartej w funkcji )

Switch (losowanie zakresow)
case 1: Losuj liczby z przedzialu 10-20
case 2: Losuj z 21-30 ....

2
  1. Zlikwiduj smrodek przy dekrementacji: http://4programmers.net/Forum/1101404
  2. Zapoznaj się z tym http://4programmers.net/Forum/1100492 i zobacz jak proste są Menu i SubMenu.
  3. srand() użyj tylko raz na początku programu.
  4. Coś kłamiesz a propos combo z 4-ch ciosów, jak użytkownik wybierze 2 to będzie tylko 3 ciosy.
0

połączany z tablicami wielowymiarowymi

Wielowymiarowe to tablice które można obrazowo porównać do układu współrzędnych - jeśli chodzi konkretnie o tab. dwuwymiarowe to odnosi się to do układu X i Y, jeśli trójwymiarowe to do X, Y i Z itd.
Implementacja:

 int tablica[indeks X][indeks Y][indeks Z] 

losować liczby z tablicy wieloelementowej

Raczej każda tablica jest wieloelementowa jeśli ma więcej niż 1 element także.. hehe :D

Więc, to o jaką tablicę ci chodzi. Najlepiej pokaż ten kod w którym znalazłeś:

Switch połączany z tablicami wielowymiarowymi

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1