Jestem bardzo ciekawy, ile linii kodu (w c++, jeżeli tam jest pisana) ma taka gra pokroju Call of Duty czy jakaś inna tak obszerna? :)
Te linie kodu do gier piszą ludzie czy są maszyny generujące?
Liczba linii kodu, nawet w jednym języku, nie jest miarą złożoności systemu. Właściwie nie jest miarę niczego.
Tilon napisał(a):
Te linie kodu do gier piszą ludzie czy są maszyny generujące?
Ludzie, choć niektóre części są wielokrotnego użytku (np. silnik fizyczny) i nie są przepisywane od zera.
To nieźle, to producenci gier tacy jak Ubisoft kupują już zrobiony silnik i mogą go użyć we wszystkich grach?
Raczej mają własny i po prostu wykorzystują ;)
Choć na przykład studia gier indie w większości wykorzystują gotowce typu CryEngine czy Unity, bo po prostu pisanie od zera się nie opłaca. Inaczej ma się sprawa w przypadku wielkich korporacji i tytułów AAA.
Nie przesadzałbym z tym "ludzie", bo np. kody dla automatyki i urządzeń (samoloty, samochody etc) są w dużej mierze generowane. Tzn programiści piszą "logikę" a generatory dodają różne assercje i checki żeby mieć pewność że coś się gdzieś nie wysypie nagle.
@Shalom a za generatorami stoi człowiek więc ostatecznie nic się "samo" nie robi. Wszystko leży po stronie programisty.
No nie do końca bo jak napisze ci "generator" który każdą linijkę kodu opatruje w
try{
kod
}catch{
cośtam
}
I nagle z 1 linijki robi się 6 i z miliona linii robi sie 6 milionów a ja przeciez napisałem "generator" na 20 linijek ;]