Fraktal - przykłady i porady.

0

Witam, poszukuję jakiegoś przykładu z fraktalem (zbiór Julii). Chodzi o to, żeby dało się przybliżać i "chodzić" po tym fraktalu. Przykład najlepiej w C może być i C++. Jeśli chodzi o bibliotekę, z którą będzie rysowane to najprawdopodobniej openGL. Chodzi mi generalnie o jakiś zbiór przykładów, bo szukałem, ale znajdywałem najczęściej jakieś dziwne testy bez rysowania.

0

W skrócie to wygląda tak:

C :: Complex # Stała zbioru Julii
N :: Int # Ilość iteracji zanim stwierdzimy, że zbiór dąży do nieskończoności

P :: Plane # przestrzeń, w której rysujesz

function f(p) → Color {
  z = p
  i = 0
  for i in 0:N {
    z = z^2 + c
    if abs(z) >= 2
      break
  }

  if i == N
    return Color::Black # punkt należy do zbioru, więc dajemy go na czarno
  return choose_color(i) # generujemy kolor dla danej wartości iteracji
}

P.each_point |p| { # dla każdego punktu w przestrzeni (z reguły używa się tu 2 pętli)
  P.set_color(f(Complex(p.x, p.y))
}

Przybliżanie i oddalanie robisz odpowiednio ustalając wartości graniczne P.

1

Witam, poszukuję jakiegoś przykładu z fraktalem (zbiór Julii). Chodzi o to, żeby dało się przybliżać i "chodzić" po tym fraktalu.

Chodzenie po fraktalu to po prostu rysowanie wybranego fragmentu w odpowiedniej skali.

Jeśli narysujesz wycinek płaszczyzny zespolonej w granicach kwadratu od współrzędnych powiedzmy [-2;-2] do [+2;+2] to dostaniesz całość fraktala (wartości zmyślam). Jeśli współrzędne będziesz zmieniać co 0,01 dla sąsiadujących pikseli, to dostaniesz obrazek 400x400.
A jeśli teraz za współrzędne graniczne przyjmiesz [-0,2;-0,2]..[+0,2;+0,2] i krok 0,001 to w tych samych rozmiarów obrazku zmieścisz znacznie mniejszy fragment fraktala, za to z większą szczegółowością (czyli większym „przybliżeniem”)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1