Witam,
na wstępie proszę o wyrozumiałość, przeniosłem się z konsoli na aplikacje okienkowe i czuję się jak w nowym świecie.
Do sedna. Tworzę pierwszą aplikację okienkową, którą jest gra Arkanoid-zbijamy piłeczką klocki.
Problem pojawia się gdy tworzę dużą ilość klocków do zbicia, na każdy utworzony klocek piszę tą samą instrukcje, co jest bez sensu. Czy można utworzyć tablicę obiektów TImage i sprawdzać warunki w pętli dla każdego obiektu tablicy?
Dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam!
// Bricks 2
else if (kolizja(b, Image2) && Image2->Visible == true)
{
x = -x;
y = -y;
Image2->Visible = false;
gate=true;
}
// Bricks 3
else if (kolizja(b, Image3) && Image3->Visible == true)
{
x = -x;
y = -y;
Image3->Visible = false;
gate=true;
}