Witajcie
Od jakiegoś czasu próbuję stworzyć w cpp algorytm odwracania macierzy kwadratowych. Z wyznacznikiem udało mi się odwracać macierze 2x2, 3x3 i 4x4. Jednak ten algorytm ma być częścią innego programu, zatem założenia podstawowe to:
-odwracanie macierzy bezwyznacznikowo (sprowadzanie macierzy wyjściowej do macierzy jednostkowej) http://orzelzmatmy.pl/macierze/119-jak-obliczyc-macierz-odwrotna
-macierze mogą być spore: nawet po 100x100 i algorytm musi działać poprawnie (nie koniecznie szybko).
Znalazłem ciekawy algorytm na Wiki: Metoda eliminacji Gaussa-Jordana, jednak problem z wdrożeniem go powyżej macierzy 2x2 jest dla mnie zbyt duży. W moim programie macierze testowo maja 100x100:
double macierzX[100][100];
Użytkownik wprowadza dane w taki sposób:
cout << "\nMacierze X i Y zainicjalizowane zerami:\n\n";
for(int i = 0; i < w; i++) //petla wypisujaca macierz na ekran konsoli
{
for(int j = 0; j < k; j++)
{
macierzX[ i ][ j ];
cout << setw(5) << "0";
}
cout << endl << endl;
}
cout << "\n\nWpisz elementy macierzy X:\n";
for(int i = 0; i < w; i++)
{
for(int j = 0; j < k; j++)
{
cin >> macierzX[ i ][ j ];
}
cout << endl;
}
Był bym wdzięczny za pseudo kod albo za info jak zrealizować zestaw pętli odwracający bezwyznacznikowo macierze.