Witam. Chcę napisać grę (tanki). używam biblioteki sfml 2.0. Chodzi mi o uzyskanie efektu, po naciśnięciu spacji kilkakrotnie powinna pojawić się odpowiednia ilość kul. Do tej pory udało mi się uzyskać jedynie taki efekt że po naciśnięciu spacji kula wylatuje i się przemieszcza ale po ponownym naciśnięciu spacji kula znika i wylatuje jeszcze raz z lufy. Nie wiem czy jasno się wyraziłem :). Proszę o ogólne wytłumaczenie jak należy do tego podejść tworzyć obiekty dynamicznie w tablicy czy jak?
0
1
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Użyj jakiegoś kontenera, np. std::vector z odpowiednim typem definiującym pocisk.
- Po wyłapaniu wciśnięcia spacji dodawaj do niego nowy element (pocisk).
- W logice sprawdzasz kolizję pocisków umieszczonych w takim kontenerze.
- W renderingu przechodzisz przez cały kontener i odpowiednio dokonujesz odrysowania pocisków.