Cześć
Chciałbym utworzyć nową bitmapę z pikseli zdefiniowanych w tablicy. Czy da się to zrobić w jakiś sensowniejszy sposób niż SetPixel()?
Próbowałem wykorzystać funkcję CreateBitmap(). Niestety udało mi się uzyskać jedynie garść czarnych kropek :/
Kiedy zmieniam parametry funkcji cPlanes i cBitsPerPel to niestety nic się nie maluje.
W dokumentacji msdn przeczytałem, że do utworzenia kolorowej bitmapy, ze względów wydajnościowych, powinno się stosować funkcję CreateCompatibleBitmap(). Funkcja tworzy bitmapę, ale jak ją potem wymalować wartościami z tablicy?
static void DrawFlag( HWND hwnd, HDC hdc )
{
// DEKLARACJE
// tablica z bitmapą
char piksel[] = {
0xf6, 0x23, 0x23, 0xf5, 0x1e, 0x1e, 0xf4, 0x19, 0x19, 0xf3, 0x13, 0x13, 0xf2, 0x0e, 0x0f,
0xf1, 0x0b, 0x0b, 0xf1, 0x2f, 0x2f, 0xf2, 0x00, 0x00, 0xdf, 0x00, 0x00, 0xfb, 0x6a, 0x6a,
0xfc, 0x49, 0x49, 0xfb, 0x45, 0x45, 0xfb, 0x3f, 0x3f, 0xfa, 0x3a, 0x3a, 0xf9, 0x34, 0x34,
0xf8, 0x2f, 0x2f, 0xf7, 0x2a, 0x2a, 0xf6, 0x24, 0x24, 0xf5, 0x1f, 0x1f, 0xf4, 0x19, 0x19,
0xf3, 0x14, 0x14, 0xf2, 0x10, 0x10, 0xf2, 0x32, 0x32, 0xf3, 0x00, 0x00, 0xdf, 0x00, 0x00,
0xfd, 0x6f, 0x6f, 0xfd, 0x4f, 0x4f, 0xfc, 0x49, 0x4a, 0xfb, 0x45, 0x45, 0xfb, 0x40, 0x40,
0xfa, 0x3a, 0x3b, 0xf9, 0x35, 0x35, 0xf8, 0x2f, 0x2f, 0xf7, 0x2a, 0x2a, 0xf6, 0x24, 0x24,
0xf5, 0x1f, 0x1f, 0xf4, 0x19, 0x19, 0xf3, 0x14, 0x14, 0xf2, 0x36, 0x36, 0xf4, 0x00, 0x00,
0xe3, 0x00, 0x00, 0xfd, 0x8e, 0x8e, 0xfe, 0x74, 0x74, 0xfd, 0x70, 0x70, 0xfc, 0x6c, 0x6c,
0xfc, 0x68, 0x68, 0xfb, 0x64, 0x64, 0xfa, 0x60, 0x60, 0xf9, 0x5b, 0x5b, 0xf8, 0x57, 0x56,
0xf7, 0x52, 0x52, 0xf6, 0x4d, 0x4d, 0xf5, 0x48, 0x48, 0xf4, 0x44, 0x44, 0xf3, 0x5f, 0x5f,
0xf4, 0x00, 0x00, 0xe5, 0xf1, 0xf1, 0xfd, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfd, 0xfd,
0xfd, 0xfd, 0xfc, 0xfd, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfb, 0xfb, 0xfb, 0xfa, 0xfa, 0xfa, 0xf9, 0xf9,
0xf9, 0xf8, 0xf8, 0xf8, 0xf7, 0xf7, 0xf7, 0xf6, 0xf6, 0xf6, 0xf5, 0xf5, 0xf5, 0xf4, 0xf4,
0xf4, 0xf5, 0xf5, 0xf5, 0xd5, 0xd5, 0xe7, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe,
0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfb, 0xfb,
0xfb, 0xfa, 0xfa, 0xfa, 0xf9, 0xf9, 0xf9, 0xf8, 0xf8, 0xf8, 0xf7, 0xf7, 0xf7, 0xf6, 0xf6,
0xf6, 0xf5, 0xf5, 0xf5, 0xf6, 0xf6, 0xf6, 0xd7, 0xd7, 0xe7, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xff, 0xff,
0xff, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd,
0xfd, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfb, 0xfb, 0xfb, 0xfa, 0xfa, 0xfa, 0xf9, 0xf9, 0xf9, 0xf8, 0xf8,
0xf8, 0xf7, 0xf7, 0xf7, 0xf6, 0xf6, 0xf6, 0xf7, 0xf7, 0xf7, 0xd9, 0xd9, 0xe9, 0xf1, 0xf1,
0xff, 0xff, 0xff, 0xff, 0xff, 0xff, 0xff, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe, 0xfe,
0xfe, 0xfe, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfd, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfc, 0xfb, 0xfb,
0xfb, 0xfa, 0xfa, 0xfa, 0xf9, 0xf9, 0xf9, 0xf8, 0xf8, 0xf8, 0xf7, 0xf7, 0xf7, 0xdd, 0xdd,
0xeb, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xf1, 0xf1, 0xff, 0xf1, 0xf1,
0xfd, 0xf1, 0xef, 0xfd, 0xef, 0xef, 0xfd, 0xed, 0xed, 0xfd, 0xed, 0xed, 0xfb, 0xeb, 0xeb,
0xf9, 0xe9, 0xe9, 0xf7, 0xe7, 0xe7, 0xf5, 0xe5, 0xe5, 0xf3, 0xe3, 0xe3, 0xf1, 0xe1, 0xe1,
0xef, 0xdf, 0xdf};
HDC hdcNowy;// dodatkowe HDC
HBITMAP bmp; // nowa bitmapa z flagą
HBITMAP hbmOld; // domyslna bitmapa dodatkowego HDC
// INICJALIZACJA
bmp = CreateBitmap( 16, 11, 1, 1, piksel );
hdcNowy = CreateCompatibleDC( hdc );
hbmOld = (HBITMAP)SelectObject( hdcNowy, bmp );
// RYSOWANIE
BitBlt( hdc, 0, 0, 16, 11, hdcNowy, 0, 0, SRCCOPY );
// SPRZĄTANIE
SelectObject( hdcNowy, hbmOld ); // przywrócenie domyslnej bitmapy
DeleteDC( hdcNowy ); // usunięcie dodatkowego HDC
}
static LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam )
{
RECT rc; // rozmiar okna
HDC hdc; // wyłącznie do rysowania
PAINTSTRUCT ps; // wyłącznie do rysowania
switch ( message )
{
case WM_PAINT:
hdc = BeginPaint( hwnd, &ps );
DrawFlag( hwnd, hdc );
EndPaint( hwnd, &ps );
return 0;
case WM_DESTROY:
PostQuitMessage( 0 );
break;
}
return DefWindowProc( hwnd, message, wParam, lParam );
}