QGraphicsScene - ustalanie pozycji PixMap`y

0

Witam,
mam taki krótki kawałek kodu:

MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
    QMainWindow(parent),
    ui(new Ui::MainWindow)
{
    ui->setupUi(this);
    scena = new QGraphicsScene(this);
    ui->graphicsView->setScene(scena);

    QPixmap map("c:\\obraz.bmp");
    postac = scena->addPixmap(map);
    postac->setPos(100,100);
}

Jak widać, próbuję ustawić pozycje obrazka na scenie, lecz niestety jego pozycja się nie zmienia. Tak jak był, tak nadal jest w lewym góryn rogu.
Ktoś ma pomysł jak to zrobić? :)

0

Jak na razie to próbujesz ustawić pozycję obrazka nie na scenie, tylko na obiekcie typu QGraphicsPixmapItem. Jeśli chciałbyś to ustawić na scenie to powinieneś mieć:

scena->setPos(100,100);

0

Ale QGraphicsScene nie ma funkcji setPos.

0

ty nie wywolujesz dla sceny ale dla graphicsview w ktorym ta scena jest umieszczona. Szukaj w dokumentacji funkcji

0

Okey, już wiem o co chodzi.
Po prostu QGraphicsScene wyrównuję mi wszystkie obiekty do lewego górnego rogu. Ponieważ gdy dodam kolejny obiekt, mogę mu wybrać położenie względem pierwszego.
Lecz teraz pojawia się pytanie: Jak wyłączyć te wyrównywanie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1