Witam...
Mam pewien problem chciałbym napisać grę typu Snake lub PacMan w c++ + biblioteka allegro, ale nie potrafię zrobić pętli która np.
Poniższy kod pokazuje pętle w której naciskając jakąś strzałkę program rysuje pikselem w danym kierunku o jeden piksel. A potrzebuję program którym po jednym naciśnięciu w dół będzie rysowała się linia w dół tak długo dopóki nie wcisnę innej strzałki. Bo w tej pętli po jednym naciśnięciu i wykonaniu się pętli program zatrzymuje się i czeka za kolejnym naciśnięciem przycisku a potrzebuję aby pętla zapętlała się tak długo dopóki nie nacisnę innego przycisku a nie zatrzymywała się po wykonaniu pętli.
Może inaczej, potrzebuję pętle która będzie tak długo się zapętlała aż nie nacisnę przycisku.
Moja pętla:
int main() {
init();
int ludek_x = 100, ludek_y = 100;
while (!key[KEY_ESC]) {
if( key[ KEY_LEFT ] ) ludek_x--;
if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++;
if( key[ KEY_UP ] ) ludek_y--;
if( key[ KEY_DOWN ] ) ludek_y++;
rest(10);
putpixel( screen, ludek_x, ludek_y, makecol( 255, 0, 255 ) );
}
deinit();
return 0;
}