Zapis danych do pliku

0

Witam

Zastanawiam się w jaki sposób w miarę dobry sposób zapisywać no i odczytywać różnego rodzaje dane do plików. Podstawy znam bardziej chodzi mi właśnie o sposób gdy chcemy zapisać do pliku różne dane : pojedyncze zmienne (string, char, int) + dane z różnego typu klas + vektory obiektów (mogą być puste lub zawierać np. 10 obiektów).

Ogólnie chodzi o save do gry...

Jak na razie zapisywałem przez fstream do zwykłego .txt linia po lini i odczytywałem w takiej samej kolejności i jakoś zdawało egzamin. Lecz teraz problem mam właśnie z dynamiczną ilością obiektów jakie podczas gry można utworzyć (lub nie)...

Jedyna myśl jak na razie to podział danych na kilka plików (każdy do innego typu danych)

0

Nie rozumiem zbyt dobrze, co masz na myśli. Wszystko zależy od sytuacji.
Możesz trzymać to w kilku plikach, ale możesz też zaprojektować jakąś strukturę pliku.
Możesz zapisywać liczbę obiektów, a dopiero potem te obiekty.
Możesz wymyślić znacznik końca listy.
Jeżeli zapisane obiekty mają ten sam rozmiar, to możesz wyliczyć ich liczbę na podstawie wielkości pliku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1