Witam, pracuję nad grą, mam problem tak jak napisałem w temacie z załadowaniem bitmap, oto fragment kodu w którym wszystko powinno ładnie się załadować a tu klops...
set_color_depth(32);
allegro_init();
install_mouse();
install_keyboard();
install_timer();
int szybkosc;
if(akt_gra.plansza.aktualny_tryb == board::normalny)
szybkosc = akt_gra.plansza.szybkosc_norm;
else
szybkosc = akt_gra.plansza.szybkosc_etapu[akt_gra.plansza.aktualny_etap];
install_int_ex(increment_tick, BPS_TO_TIMER(1));
res = set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0);
install_sound(DIGI_AUTODETECT,MIDI_AUTODETECT,"");
set_volume(255,255);
bufor = create_bitmap(800,600);
// wczytanie poszczególnych bitmap z folderu /gfx
bpole = load_bmp("gfx//pole.bmp",default_palette);
bwaz = load_bmp("gfx//waz.bmp",default_palette);
bbariera = load_bmp("gfx//bariera.bmp",default_palette);
bbonus = load_bmp("gfx//bonus.bmp",default_palette);
bbonus2 = load_bmp("gfx//bonus2.bmp",default_palette);
snake = load_bmp("gfx//snake.bmp",default_palette);
pole_weza = NULL;
if( !bpole || !bwaz || !bbariera || !bbonus || !bbonus2 || !snake)
{
set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
allegro_message( "Nie zaladowano wszystkich bitmap!" );
}
ustawiłem IF'a, żeby sprawdzić czy te bitmapy sa poprawnie ładowane, okazuje się, że wyskakuje mi tabliczka z napisem :"Nie zaladowano wszystkich bitmap!" co oznacza, że nie... sprawdzałem dokładnie ścieżki i nazwy plików, uzywam funkcji load_bmp, wcześniej próbowałem load_bitmap, też nie działało.
Ma ktoś pomysł czemu nie działa ? z góry dziękuję za pomoc :)
ps allegro jest dobrze zainstalowane bo jakieś proste programy z neta działają i wyświetlają obraz