Witam
Pisałem już wcześniej na forum że tworzę prostą grę:)
http://4programmers.net/Forum/C_i_C++/189749-sygnal_i_sloty_qt?hl=sygna%C5%82y%20i%20sloty
Grę prawię ukończyłem ale wciąż mam parę pomniejszych problemów...
Chciałbym zrobić coś w stylu mini intra (obraz + dźwięk powitalny) użyłem do tego QSplashScreen i QSound, ale nie wiedziałem jak zatrzymać obraz przed włączeniem gry i użyłem funkcji Sleep z windows.h, całość działa dobrze ale raczej chciałbym uniknąć takich rozwiązań więc próbuję w inny sposób lecz pixmapa znika jak tylko scena gry jest gotowa a chciałbym ją zatrzymać przez 5sek na ekranie...
( wzorowałem się na przykładzie z google, muzykę chwilowo wyciąłem )
main.cpp
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication a(argc, argv);
qsrand(QTime(0,0,0).secsTo(QTime::currentTime()));
QPixmap pixmap("img/splash_title.png");
QSplashScreen splash(pixmap);
QTimer splashTimer;
splashTimer.setSingleShot( true );
splashTimer.setInterval( 5000 );
QObject::connect( &splashTimer, SIGNAL( timeout() ), &splash, SLOT( close()) );
splashTimer.start();
splash.show();
MainWindow w;
w.show();
return a.exec();
}
Druga sprawa to zamknięcie aplikacji, na koniec gry wyświetla się MessageBox i pyta czy zagrać jeszcze raz czy wyjść z aplikacji, próbowałem na parę sposobów i nic się nie dzieje niezależnie jaki kod wklepie
obecna wersja :
void MainWindow::close_app()
{
view.close();
MainWindow::close();
}
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt:)