Mam do napisania bardzo proste GUI do projektu zespołowego. Generalnie ma on umożliwiać wczytanie pliku i następnie wypisanie zawartości pliku po przekształceniu zgodnie z jedną z funkcji, które są opisane w klasach c++.
Jak najłatwiej się zabrać za GUI? czytałem trochę o QT, czy może po prostu cos z WindowsAPI? Pytam bo nie mam doświadczenia z GUI w klasycznym C++
- FLTK (1.3) - prosta, szybka, mała, stabilna biblioteka do GUI. W pełni wspiera C++. Minus - tandetny wygląd.
- QT - wielkie, do wszystkiego, duże wsparcie ze strony społeczności. W zasadzie uczysz się tutaj nowego języka.
- GTKmm - bazuje na GTK, również pozwala na dużo, w pełni wspiera C++.
- WxWidgets - dziwna trochę, kompilujesz i otrzymujesz aplikację z natywnym API systemu. (Windows - WinAPI, *nix Qt/GTK)
Polecam do tak małej aplikacji FLTK (można linkować statycznie nawet w celach komercyjnych).
WinAPI zostaw.
Do wyboru masz wiele: VCL (C++ Builder), WinForms (Visual C++), Qt (różne kompilatory), jakieś GTK (też różne) i inne biblioteki.
Każda będzie wymagała trochę nauki na początek, do tego większość z nich to nie czyste C++ lecz z różnymi rozszerzeniami składni, wzajemnie niezgodnymi ;-)
A ja polecam WinAPI, ma chyba największe możliwości jeśli chodzi o system Windows.
WinAPI dobrze jest poznać,jednak pisać w tym to mordęga.
Ze swojej strony polecam zainteresować się Qt,o wieeele mniej kodu potrzebujesz do uzyskania pożądanego efektu.Za to z początku są lekkie kłopoty co na początek poznawać,ale jak coś pytaj nas śmiało.Ty Bracie skoro wspominasz o GUI to na pewno będziesz potrzebował poznać mechanizm signal/slot,event system oraz QWidget i pochodne,QDir,QFile oraz QFileDialog(statyczne składniki jego), a także jak używać Designera.
Kod ilustrujący prościutkie okno w Qt:
#include <QtGui/QApplication>
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication a(argc, argv);
QMainWindow w;
w.show();
return a.exec();
}
I to samo w WinAPI-od razu chyba widać,gdzie mniej roboty;) :
#include "stdafx.h"
#define MAX_LOADSTRING 100
// Global Variables:
HINSTANCE hInst; // current instance
TCHAR szTitle[MAX_LOADSTRING]; // The title bar text
TCHAR szWindowClass[MAX_LOADSTRING]; // the main window class name
// Forward declarations of functions included in this code module:
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance);
BOOL InitInstance(HINSTANCE, int);
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
LRESULT CALLBACK About(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
int APIENTRY _tWinMain(HINSTANCE hInstance,HINSTANCE hPrevInstance,LPTSTR lpCmdLine,int nCmdShow)
{
// TODO: Place code here.
MSG msg;
HACCEL hAccelTable;
// Initialize global strings
LoadString(hInstance, IDS_APP_TITLE, szTitle, MAX_LOADSTRING);
LoadString(hInstance, IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW, szWindowClass, MAX_LOADSTRING);
MyRegisterClass(hInstance);
// Perform application initialization:
if (!InitInstance (hInstance, nCmdShow))
{
return FALSE;
}
hAccelTable = LoadAccelerators(hInstance, (LPCTSTR)IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW);
// Main message loop:
while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))
{
if (!TranslateAccelerator(msg.hwnd, hAccelTable, &msg))
{
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
}
return (int) msg.wParam;
}
//
// FUNCTION: MyRegisterClass()
//
// PURPOSE: Registers the window class.
//
// COMMENTS:
//
// This function and its usage are only necessary if you want this code
// to be compatible with Win32 systems prior to the 'RegisterClassEx'
// function that was added to Windows 95. It is important to call this function
// so that the application will get 'well formed' small icons associated
// with it.
//
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance)
{
WNDCLASSEX wcex;
wcex.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX);
wcex.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
wcex.lpfnWndProc = (WNDPROC)WndProc;
wcex.cbClsExtra = 0;
wcex.cbWndExtra = 0;
wcex.hInstance = hInstance;
wcex.hIcon = LoadIcon(hInstance, (LPCTSTR)IDI_SIMPLEWINAPIWINDOW);
wcex.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
wcex.hbrBackground = (HBRUSH)(COLOR_WINDOW+1);
wcex.lpszMenuName = (LPCTSTR)IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW;
wcex.lpszClassName = szWindowClass;
wcex.hIconSm = LoadIcon(wcex.hInstance, (LPCTSTR)IDI_SMALL);
return RegisterClassEx(&wcex);
}
//
// FUNCTION: InitInstance(HANDLE, int)
//
// PURPOSE: Saves instance handle and creates main window
//
// COMMENTS:
//
// In this function, we save the instance handle in a global variable and
// create and display the main program window.
//
BOOL InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow)
{
HWND hWnd;
hInst = hInstance; // Store instance handle in our global variable
hWnd = CreateWindow(szWindowClass, szTitle, WS_OVERLAPPEDWINDOW,
CW_USEDEFAULT, 0, CW_USEDEFAULT, 0, NULL, NULL, hInstance, NULL);
if (!hWnd)
{
return FALSE;
}
ShowWindow(hWnd, nCmdShow);
UpdateWindow(hWnd);
return TRUE;
}
//
// FUNCTION: WndProc(HWND, unsigned, WORD, LONG)
//
// PURPOSE: Processes messages for the main window.
//
// WM_COMMAND - process the application menu
// WM_PAINT - Paint the main window
// WM_DESTROY - post a quit message and return
//
//
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
int wmId, wmEvent;
PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc;
switch (message)
{
case WM_COMMAND:
wmId = LOWORD(wParam);
wmEvent = HIWORD(wParam);
// Parse the menu selections:
switch (wmId)
{
case IDM_ABOUT:
DialogBox(hInst, (LPCTSTR)IDD_ABOUTBOX, hWnd, (DLGPROC)About);
break;
case IDM_EXIT:
DestroyWindow(hWnd);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
break;
case WM_PAINT:
hdc = BeginPaint(hWnd, &ps);
// TODO: Add any drawing code here...
EndPaint(hWnd, &ps);
break;
case WM_DESTROY:
PostQuitMessage(0);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
// Message handler for about box.
LRESULT CALLBACK About(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
switch (message)
{
case WM_INITDIALOG:
return TRUE;
case WM_COMMAND:
if (LOWORD(wParam) == IDOK || LOWORD(wParam) == IDCANCEL)
{
EndDialog(hDlg, LOWORD(wParam));
return TRUE;
}
break;
}
return FALSE;
}
@Azarien:
Dałem kod wygenerowany przez visual studio w obu przypadkach.